کد خبر: ۷۳۵۳۰
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲

افشاگری در بزرگترین شرکت بورس و وعده 10 روزه تغییرمدیران متخلف
در برنامه پایش مطرح شد:

افشاگری در بزرگترین شرکت بورس و وعده 10 روزه تغییرمدیران متخلف

استاندار خوزستان وعده داد تا 10 روز آینده مدیران متخلف بازنشسته هلدینگ خلیج فارس و اعضای هیات مدیره که از راه دور پتروشیمی ها را اداره می کنند و حقوق نجومی می‌گیرند را عزل کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، برنامه پایش شب گذشته به بررسی وضعیت مدیران دو تابعیتی و بخشنامه های وزیر نفت و مصوبات هیئت دولت مبنی بر عزل مدیران بازنشسته و پروازی پرداخت و با ذکر اسامی بازنشستگان و مدیران پروازی ، تخلفات در هلدینگ خلیج فارس را افشا کرد .

سال گذشته و بعد از آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی در تیرماه 95، بیژن زنگنه وزیر نفت و اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در بخشنامه‌ای به مدیران شرکت‌های پتروشیمی ، نفت و گاز دستور داده بودند:

مدیران واحدهای تولیدی ، مدیران واحدهای بهره‌برداری و نیز رده‌های بعدی (مانند مدیران و روسای بهره‌برداری ، HSE و عناوین مشابه سازمانی ) و همچنین کلیه رده‌های مدیریتی اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی (کارفرمائی ، پیمانکاری و غیره ) لازم است به‌طور تمام‌وقت در محل حضورداشته باشند .

همچنین ضروری است حضور تمام‌وقت در محل خدمت در ابلاغ انتصاب آن‌ها ذکر شود و اکیداً از انتصاب مدیرانی که به هر دلیلی قادر به حضور دائمی در محل خدمت نیستند ( به‌اصطلاح مدیران پروازی ) و یا مدیرانی که در بیش از یک پروژه مسئولیت دارند ، خودداری شود . استفاده از مدیران محلی و بومی در شرایط مدیریتی تخصصی مشابه دارای اولویت است .( بخشنامه 19 دی‌ماه 95 ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور )

اسفندیاری مجری این برنامه اظهار داشت: 555 روز از بخشنامه وزیر نفت با قید خیلی فوری و در رابطه با عزل مدیران بازنشسته و پروازی و همچنین 654 روز از تصویب قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان و مصوبه هیئت دولت مبنی بر عزل مدیران پروازی و بازنشسته گذشته ولی تاکنون در هلدینگ خلیج فارس بخشنامه ها در حد بخشنامه مانده و هیچ گونه اقدامی در رابطه با مصوبات هیئت دولت و بخشنامه وزیر نفت نشده است.

در این برنامه عنوان شد در حال حاضر عادل نژاد سلیم مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس، نصرت رحیمی رئیس هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس و امامی عضو هیئت مدیره هلدینگ خلیج فارس بازنشسته هستند ولی کماکان و علیرغم صدور این همه بخشنامه ، قانون و مصوبه این افراد بازنشسته مشغول به کارند .

از جمله مدیران پروازی که بر خلاف مصوبات و بخشنامه ها باید در محل شرکت ها حاضر باشند می توان به رضا امیری مدیر عامل پتروشیمی بندر امام ، علیرضا وفا مدیرعامل پتروشیمی پارس ، جمشید سبزکار مدیرعامل پتروشیمی مبین ، میر احمدی مدیرعامل پتروشیمی زاگرس ، پرویزی رئیس حفاظت پرسنلی پتروشیمی فجر و موالی زاده مدیر امور حقوقی پتروشیمی کارون اشاره کرد .

مجری برنامه پایش در این برنامه پرده از اتفاق نادری در پتروشیمی ها برداشت و گفت : در حال حاضر در شرکت های پتروشیمی مدیرانی داریم که خارج از ایران ساکن هستند و سالی یکبار می آیند و وضعیت تابعیت آنها مشخص نیست .در حال حاضر احمد اطلسی مقدم از پتروشیمی اروند، شهریار صبوری از پتروشیمی بندر امام و آزاده باطنی از پتروشیمی کیمیای بندر امام ساکن آمریکا هستند و از پتروشیمی‌ها حقوق می‌گیرند.

دو عضو هیئت مدیره متخلف را تا ده روز آینده عزل می‌کنم

اسفندیاری بعد از افشاگری در مورد مدیران متخلف شرکت‌های زیر مجموعه شستا گفت: ما اسامی بسیاری از اعضای هیئت مدیره ای که علیرغم ابلاغ اصلاحیه ماده 241 کماکان در دو شرکت عضو هیئت مدیره هستند و همچنین اعضای موظف هیئت مدیره‌ای که بدون حضور در محل کارخانه اکنون عضو هیئت مدیره هستند و مدیران بازنشسته را با ذکر اسم و سمت مطرح کردیم .

مرتضی لطفی در گفتگو با این برنامه گفت: نهادهای دیگری مشابه شستا هستند، ولی شرکت ما بیشتر از همه شرکت‌ها در معرض افکار عمومی است و وزیر کار آیین نامه های زیادی را در این رابطه به ما ابلاغ کرده است . مدیران بازنشسته را سعی کردیم در قالب بخشنامه بصورت زمان تکلیفی مشغول به کار باشند . همچنین طبق دستور وزیر کار استفاده از نخبگان بی کس را در این ایام در دستور کار داریم ، در حال حاضر متوسط سن مدیران ما زیر 50 سال است.

اسفندیاری گفت : این تخلفات اکنون در شستا وجود دارد و انتظار می رود چون شما یکی از شرکت‌های زیر مجموعه سازمان تامین اجتماعی هستید و باید حافظ منافع کارگران و قشر محروم جامعه باشید، این تخلفات را رفع کنید . طبق نامه ای که سازمان بازرسی به وزیر کار زده و یک نسخه از آن را دارم گفته شده یکی از عمده ترین مشکلات شرکت های تابع وزارت کار از جمله شستا ناشی از بکارگیری و انتصاب مدیران ( مدیر عامل ، اعضای هیئت مدیره و مشاوران آنان ) غیر متخصص ، کم تجربه و با مدرک تحصیلی غیر متناسب با فعالیت جاری شرکت ها بوده که عموماً سفارشی و بدون تشریفات فرایند استخدامی جذب شده اند.

وی خطاب به لطفی ادامه داد: چه ضرورتی دارد فردی که مدرک غیر مرتبط دارد و هیچ گونه سابقه و تجربه بنگاه‌داری در پتروشیمی‌ها ندارد را به عنوان مدیر عامل و یا عضو هیئت مدیره شرکتی بکارگیری کنیم . چه لزومی دارد افرادی را بکار گیری کنیم که خانواده های آنها ساکن کانادا، دبی و آمریکا هستند .

لطفی در پاسخ گفت: ما با دستگاه های نظارتی و همکاران خود برای شناسایی این افراد در تعامل خوبی هستیم و در حال شناسایی مدیران دو تابعیتی هستیم .

مجری برنامه پایش گفت: اسامی تعداد زیادی از مدیران پروازی ، بازنشسته و اعضای هیئت مدیره ای که دو جا عضو هیئت مدیره هستند را داریم و اعلام کردیم اینها شناسایی شده اند .

لطفی گفت: همه مواردی که شناسایی شده را برکنار می کنیم ، ما تاکنون اقدام جدی در مورد تغییر مدیران انجام دادیم و در مجموعه بزرگی مثل شستا وجود تخلف دور از ذهن نیست، ولی واقعا در حال تلاش هستیم و قول پیگیری عزل متخلفان را می‌دهم .

بعد از صحبت های مدیر عامل شستا، استاندار خوزستان با ارسال پیامی به برنامه پایش گفت : مدیران متخلفی که بازنشسته هستند ، اعضای هیئت مدیره ای که از راه دور پتروشیمی ها را اداره می کنند و در محل کارخانه حاضر نمی شوند و حقوق نجومی می‌گیرند را تا ده روز آینده عزل می کنیم و لطفی قول برکناری مدیران متخلف را داده است.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» ناشناس | ساعت ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲
0
0
پاسخ
اخه مگه حراست بازرسی اطلاعات وسایرین چیکار میکنند
» ناشناس | ساعت ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲
0
0
پاسخ
هیچ کاری نمی کنند، صبر می کنند تا دوباره آبها از آسیاب بیفتد. تمام شرکت های دولتی و خصولتی بازنشسته های سفارشی را حفظ کرده و یا از جاهای دیگر سفارش می گیرند و به عنوان مدیر به کار گمارده می شوند. نمونه اش در کشتیرانی تعداد زیادی از مدیرا ن بازنشسته هنوز مشغول به کار با حقوقهای آنچنانی هستند ولی جوانان تحصیل کرده را استخدام نمی کنند.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ