کد خبر: ۷۳۵۳۸
۰:۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۳

"وشوینده" معرفی شد/ زمان احتمالی عرضه اولیه ۱۰ درصدی

مدیران شرکت مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با تشریح آخرین وضعیت مالی و عملیاتی،زمان احتمالی عرضه ۱۰ درصدی این هلدینگ ۱۰۰ میلیارد تومانی در بازار دوم معاملات بورس را اعلام کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، جلسه معارفه هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر 100 میلیارد تومانی از زیرمجموعه های شرکت توسعه صنایع بهشهر با مالکیت 94.5 درصدی دیروز بعداز ظهر در هتل پارسیان اوین در جمع مدیران هلدینگ و زیرمجموعه ها، فعالین بازار سرمایه و اصحاب رسانه برگزار شد تا به احتمال زیاد اماده عرضه اولیه 10 درصدی در دهه فجر باشد.

این شرکت از آذر 83 بصورت سهامی خاص با سرمایه 10 میلیون تومان در تهران به ثبت رسیده و با 4 مرحله افزایش سرمایه از محل مطالبات سهامداران به سرمایه فعلی رسیده است. شرکت های پاکسان،گلتاش،ساینا،مروارید هامون،آلی شیمی قم،یاران توسعه بهشهر و پاکسان ایروان در زیرمجموعه این هلدینگ با نماد "شوینده" که در 13 آذر سال جاری بعنوان پانصد و نوزدهمین شرکت در بازار دوم معاملات بورس تهران درج شده حضور دارند.

موضوع فعالیت "وشوینده" سرمایه گذاری همراه با کنترل و مدیریت در سهام شرکت های فعال در صنعت شوینده،آرایشی و بهداشتی،شیمیایی و زنجیره ارزش صنایع مذکور در داخل و خارج از ایران است.23 درصد تناژ فروش سالانه هلدینگ مربوط به بخش صادرات است که هم اکنون در 14 کشور نمایندگی دارد.

این مجموعه در گروه صابون رتبه اول بازار ایران،در گروه خمیر دندان حائز مقام اول و دوم ، در گروه پودرهای لباسشویی دستی و ماشینی جایگاه سوم و چهارم و در گروه مایع ظرفشویی و دستشویی دارای مقام سوم و پنجم بازار است.

اهداف استراتژیک 11 بندی این مجموعه به شرح زیر است:

1.تامین نقدینگی سریع،ارزان و کم هزینه

2.ارتقای توان فروش و بازاریابی گروه و مدیریت و خلق برندها

3.استفاده حداکثری از ظرفیت های فضای مجازی برای ارتقای توانمندی های هلدینگ و شرکت های زیرمجموعه

4.مدیریت تولید محصولات شوینده در شرکت های زیرمجموعه

5. توجه به تولید محصولات استراتژیک خاص،نوآـورانه و تقویت محصولات صنعتی

6.جذابیت برای سهامداران

7.افزایش سهم بازار و ارتقا جایگاه هلدینگ و شرکت های تابعه در حوزه شوینده و بهداشتی و ورود به بازار آرایشی ها جهت کسب جایگاه دهم

8.تبدیل شدن به یک شرکت صادراتی

9.حضور در فهرست 100 شرکت برتر ایرانی

10.کنترل و راهبری استراتژیک شرکت های زیرمجموعه

11.کسب و حفظ جایگاه رهبری محصولات در ایران

توضیحات سهامدار عمده

غلامرضا دلشادی مدیرعامل توسعه صنایع بهشهر و بعنوان نماینده سهامدار عمده با بیان اینکه هدف از ورود شرکت ها به بورس شفاف سازی است،گفت: این شرکت در 10 حوزه و در قالب 32 شرکت فعالیت دارد که در بخش بانکداری و بیمه 4 شرکت،در بسته بندی و برندینگ 3 شرکت،روغن کشی و تسویه روغن 3 شرکت،شوینده و بهداشتی 7 شرکت،سرمایه گذاری 3 شرکت،ساختمانی یک شرکت،قند و شکر 4 شرکت،بازرگانی 2 شرکت و در صنایع شیر نیزبعنوان شریک عمده حضور دارد.

وی با اشاره به اینکه در 32 شرکت مذکور،12 شرکت بورسی و 20 شرکت غیر بورسی حضور دارند،افزود: بهای تمام شده سرمایه گذاری ها حدود هزار میلیارد تومان است که 40 درصد در حوزه خدمات پولی و مالی،32 درصد در صنعت روغن کشی و تسویه روغن،16 درصد در حوزه صنایع لبنی  و 9 درصد در حوزه صنایع شوینده است.

این مقام مسئول ارزش بازاری سرمایه گذاری ها را 2.1 هزار میلیارد تومان نام برد و گفت: 36 درصد سود توسعه صنایع بهشهر تا سال گذشته از محل بانک اقتصاد نوین کسب می شد اما با وجود تحریم ها سوددهی بانک به صفر رسیده و به نوعی محدود شد.از این رو بهشهر با اعمال اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت های داخلی،جایگاه خود را پیدا کرد وسهم صنعت شوینده را به 37 درصد رساند.

دلشادی گفت: این شرکت درحوزه بانکداری با بانک اقتصاد نوین و تامین سرمایه نوین 4 درصد نقدینگی،صنایع شوینده و بهداشتی 15 درصد بازار،صنایع غذایی 14 درصد،صنعتی بهپاک 70 درصد بازار سویای خوراکی و صنایع شیرآن 30 درصد بازار محصولات لبنی را در اختیار دارد.

وی همچنین درخصوص زیرمجموعه گلتاش با روند سیر صعودی گفت: طی مذاکرات این شرکت با برندهای معتبر خارجی می توان بازار مواد شوینده و بهداشتی را تا 40 درصد افزایش داد.

نعیمی قائم مقام گروه توسعه ملی با اعتقاد به اینکه برای ورود به بورس باید با بهترین مجموعه آغاز به کار کرد،گفت: این شرکت دارای 7 شرکت فعال در صنعت شوینده است که از تولید صنعت مواد اولیه تا تولید فراورده و بسته بندی در زنجیره تولیدات قرار دارد که با شرکت های به نامی همانند پاکسان،گلتاش و ساینا،مورد اقبال سهامداران قرار خواهد گرفت.

معرفی پاکسان

این شرکت در سال 41 به ثبت رسیده و موضوع فعالیت آن تهیه و تولید مواد شوینده و پاک کننده،آرایشی بهداشتی و شیمیایی است.سهام این شرکت در بهمن سال 73 بعنوان بزرگترین زیرمجموعه هلدینگ در بورس عرضه شد.از مزیت های ان مجهز بودن به سیستم بارگیری ریلی از درب کارخانه به مقصد کشورهای صادراتی و رتبه 15 گروه محصولات شیمیایی سازمان بورس در سال 95 است. شرکت درحال حاضر با 970 نفر پرسنل دارد و ظرفیت عملی تولیدی 142 هزار تن محصول شوینده است که با سرمایه 54 هزار میلیون تومان، 66.7 درصد سهم آن به هلدینگ تعلق دارد.

گلتاش

این شرکت آرایشی و بهداشتی در 10 مرداد سال 61 در اصفهان به ثبت رسیده وتهیه و تولید انواع شوینده و پاک کننده،محصولات آرایشی و بهداشتی و شیمیایی را در کارنامه فعالیت دارد.گلتاش در 2 تیر سال 80 در بورس مورد پذیرش قرار گرفته و دارای رتبه 20 گروه محصولات شیمیایی سازمان بورس در سال 95 است.این شرکت دارای 400 نفر پرسنل و سرمایه فعلی 50 هزار میلیون تومانی است که با ظرفیت عملی 44 هزار تن و ظرفیت اسمی 59 هزار تن مشغول به فعالیت است،78.4 درصد سهام آن به هلدینگ مذکور تعلق دارد.

ساینا

این شرکت در 2 مرداد سال 80 در تهران با موضوع فعالیت تهیه و تولید انواع مواد شوینده و پاک کننده ،محصولات آرایشی و بهداشتی و شیمیایی ثبت شد که در مرداد سال 94 اقدام به عرضه سهام در فرابورس کرد.ساینا دارای 146 نفر پرسنل، ظرفیت عملی 54 هزار تن و ظرفیت اسمی 192 هزار تن و سرمایه 10 هزار میلیون تومانی است و 65.8 درصد سهام ان به هلدینگ تعلق دارد.

مروارید هامون(سهامی خاص)

این شرکت در 27 شهریور سال 81 در سیستان و بلوچستان با موضوع فعالیت تهیه و تولید انواع مواد شوینده،پودرها و مایعات شوینده به ثبت رسیده است.مروارید هامون با 65 نفر پرسنل دارای ظرفیت عملی 17 هزار تن و ظرفیت اسمی 35 هزارتن است. 99 درصد سهام این شرکت 3 هزار میلیون تومانی به هلدینگ تعلق دارد.همچنین 90 درصد محصولات آن به افغانستان و پاکستان صادر می شود.برندهای صدا،گلبهار،مریلا،گلزار و ارزش  از جمله تولیدات این شرکت است.

آلی شیمی قم(سهامی خاص)

این شرکت در آبان سال 78 با هدف تولید گلیسیرین و انواع اسیدهای چرب صنعتی مورد نیاز صنایع شوینده تاسیس شد.این شرکت تامین کننده مواد اولیه صنایع شوینده، چسب،رزین  و رنگ است.الی شیمی قم با 37 نفر پرسنل دارای ظرفیت عملی 10 هزار تن و ظرفیت اسمی 16 هزار تن است و با سرمایه 2.202 هزار میلیون تومانی،زیرمجموعه 94 درصدی هلدینگ است.

مدیریت یاران توسعه بهشهر(سهامی خاص)

این شرکت در دی سال 83 در تهران به ثبت رسیده و در حوزه طراحی،چاپ و اماده سازی اقلام مورد نیاز بسته بندی محصولات تولیدی صنعت شوینده فعالیت دارد.ظرفیت عملی شرکت 15 میلیون جعبه و ظرفیت اسمی 25 میلیون جعبه با 60 نفر پرسنل است.شرکت مذکور با سرمایه 700 میلیون تومانی ،زیرمجموعه 99 درصدی هلدینگ محسوب می شود.

پاکسان ایروان(سهامی خاص)

این شرکت در اسفند سال 79 در شهر ایروان ارمنستان با موضوع فعالیت تولید و بسته بندی پودرلباسشویی،کف شو،مایعات شوینده با برند برف و پرند به ثبت رسیده است.ظرفیت عملی شرکت 7.7 هزارتن و ظرفیت عملی 13.4 هزارتن با سرمایه 550.5 میلیون درم است.55 درصد مالکیت این شرکت به هلدینگ تعلق دارد.

شرکت به پخش

هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر با بهره گیری از خدمات ویژه این شرکت بعنوان یکی از بزرگترین پخش های سراسری ایران که نماینده مجموعه در توزیع و پخش محصولات شرکت های زیرمجموعه است از امتیازات خاص هلدینگ محسوب می شود.

اطلاعات مالی و عملیاتی و قصد افزایش سرمایه

داراب وکیلی مدیرعامل هلدینگ مدیریت صنعت شوینده توسعه صنایع بهشهر درخصوص اطلاعات مالی و عملیاتی شرکت در سال 95 گفت: میزان درآمد عملیاتی 65.5 میلیارد تومان،سود عملیاتی 64.1 میلیارد تومان،سود خالص 69.2 میلیارد تومان،سود واقعی هر سهم 692 ریال و سود نقدی هر سهم 540 ریال است.

وی  مجموع درآمد حاصل از سرمایه گذاری 6 شرکت زیرمجموعه طی 4 سال گذشته را 218 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: درحال حاضر شرکت قصد افزایش سرمایه ندارد که در صورت اتخاذ، این تصمیم به اطلاع سهامداران خواهد رسید.

وکیلی درخصوص تاثیرات تغییر نرخ ارز در تمام فرایندهای مجموعه گفت: برنامه ریزی کنترل ریسک تسعیر نرخ ارز با توجه به اینکه 23 درصد وزنی محصولات صادراتی است متعادل است بدین ترتیب که معادل با ارز خروجی جهت خرید مواد اولیه،ارز از طریق صادرات وارد می شود.

رحمت الله هاشمی مدیرمالی هلدینگ نیز درباره تغییرات نرخ ارز توضیح داد: 80 درصد مواد اولیه وارداتی شرکت بر اساس نرخ مبادله ای که 3850 تومان دیده شده، محاسبه می شود .

وی درخصوص پیش بینی EPS سال 96 و اینکه در مدت 9 ماهه چه میزان محقق شده،گفت: 693 ریال برای EPS سال جاری براورد شده که باتوجه به درامد اولیه وسود سهام اعلامی شرکت های زیرمجموعه تقریبا قطعی شده(دارای سال مالی منتهی به آذر) و امیدوار هستیم به این مبلغ برسیم.

علی صفوی نژاد مدیرعامل پاکسان درپاسخ به سوال تاثیر افزایش قیمت نفت بر میزان فروش گفت: با افزایش قیمت نفت ،NAV  نیز بالا رفته و تاثیر آن بر فروش و مواد اولیه مشهود خواهد بود. با توجه به اینکه 17 درصد بازار عراق را پاکسان در دست دارد،نرخ محصولات صادراتی بسته به نرخ دلار است.

انتهای پیام

برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.

ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ