کد خبر: ۷۳۵۴۸
۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۳

نخستین روایت دادستان عربستان از وضعیت بازداشت‌شدگان فساد

نخستین روایت دادستان عربستان از وضعیت بازداشت‌شدگان فساد

دادستان کل عربستان برای نخستین بار اقدام به شفاف سازی درباره وضعیت بازداشت‌شدگان فساد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعود المعجب به بلومبرگ گفت: انتظار می‌رود گفت‌وگو با متهمان پرونده فساد مالی که در هتل ریتز کارلتون زندانی هستند تا پایان ماه جاری میلادی پایان یابد و کسانی که توافق نکنند به دادستانی تحویل داده خواهند شد.

وی افزود: مقامات بر رد اتهامات حدود ۹۰ تن از مظنونان توافق کردند که در پی آن آنها آزاد شدند. حدود ۹۵ تن دیگر همچنان در این هتل زندانی‌اند که پنج تن از آنان پیشنهادهای توافق و سازش بر سر اتهامات‌ را بررسی می‌کنند.بقیه هم شواهد ارائه شده علیه خود را بررسی کرده‌اند.

این مقام مسئول ادامه داد: پرداخت‌هایی که از سوی متهمان صورت خواهد گرفت به شکل پول نقد، املاک و مستغلات و منابع دیگر خواهد بود.احتمالا تعداد کمی از این افراد با مقامات به توافق برسند.همه مظنونان توانستند از خود دفاع کنند و تمامی امکانات در این هتل از جمله باشگاه‌های ورزشی، بولینگ، استخر و سونا، رستوران‌ها، تمامی وسایل رفاهی و هر نوع درخواست‌های شخصی و روزانه دیگر برای بازداشت شدگان فراهم است.

به دنبال مطرح شدن اتهامات فساد مقامات سعودی در نوامبر گذشته تعدادی از شاهزاده‌ها، وزیران و مسئولان سابق را بازداشت کردند.محمد بن سلمان ولیعهد عربستان پیشتر اشاره کرده بود،بی‌گناهی‌ کسنی که ثابت شود آزاد می‌شوند و دیگر با آنها تسویه حساب مالی نمی‌شود اما افراد دیگر محاکمه خواهند شد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ