کد خبر: ۷۳۵۶۰
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳

برنامه ورود مجلس برای تغییر تعرفه خودرو که در اختیار دولت است

برنامه ورود مجلس برای تغییر تعرفه خودرو که در اختیار دولت است

رئیس کمیته اقتصادی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از طرح دوفوریتی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی خبر داد اما رئیس سازمان توسعه تجارت تعیین سود بازرگانی خودرو را در اختیار دولت اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مجتبی خسروتاج رئیس سازمان توسعه تجارت دیروز در حاشیه چهاردهمین اجلاس اقتصادی مشترک ایران و بلاروس در جمع خبرنگاران با تاکید بر استفاده از نظام تعرفه‌ای به‌منظور کنترل واردات و حمایت از تولید داخل، از ابلاغ تعرفه‌های جدید خبر داد و افزود: تعیین حقوق پایه گمرک از اختیارات مجلس است و طی سال‌های گذشته این میزان ۵ درصد تعیین شده اما تعیین سود بازرگانی از اختیارات دولت است و نیاز نیست فهرست کالاهای مشابه به مجلس ارائه شود.

حال در شرایطی که عنوان می‌شود کمیسیون اصل ۹۰ مجلس قرار است طرح دوفوریتی کاهش تعرفه خودروهای وارداتی را به هیات رئیسه مجلس ارائه کند، این سوال مطرح می‌شود که نمایندگان مجلس با توجه به اختیارات دولت در تعیین تعرفه، با چه توجیهی خواستار تغییر تعرفه آن هم با طرح دوفوریتی در صحن علنی مجلس هستند؟

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این زمینه به دنیای اقتصاد گفت: انتقادها بیش از آنچه به تعرفه واردات باشد به رانتی است که در این زمینه شکل می‌گیرد.هرچند طبق مصوبه مجلس تعرفه واردات باید به‌طور پلکانی کاهش یابد اما دولت برخلاف مقررات موجود نسبت به افزایش تعرفه اقدام کرده است.

وی در پاسخ به سوال مجلس از چه مسیری قرار است نسبت به تغییر تعرفه واردات خودرو اقدام کند،گفت: رانت تعرفه کنونی می‌تواند موضوع ورود مجلس به تغییر تعرفه‌ای واردات خودرو باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ