کد خبر: ۷۳۵۷۶
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۳

نظر بیل‌ گیتس درباره انتشار اخبار در رسانه‌ها و توصیه به نویسندگان

نظر بیل‌ گیتس درباره انتشار اخبار در رسانه‌ها و توصیه به نویسندگان

مالک ارشد مایکروسافت با اشاره به رقابت رسانه بر سر مخابره اخبار منفی،از نویسندگان درخواست کرد خوشبینانه بنویسند تا متوجه ابعاد تازه تری از جهان و مردم شوند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، بیل‌ گیتس درباره نوع انتشار اخبار در رسانه‌ها اعلام کرد:‌ چیزی که این روزها کمبود آن به شدت احساس می‌شود، دلایل خوش بین بودن برای آینده است.امروز خواندن و شنیدن اخبار نه تنها احساس خوبی به شما منتقل نمی‌کند، بلکه شما را بیش از قبل نگران و مضطرب می‌کند.

طوفان‌های پشت سر هم در آمریکا، کشتارهای دسته جمعی ترسناک، تنش‌های جهانی در مورد سلاح‌های هسته‌ای، بحران میانمار، جنگ‌های داخلی خونین در سوریه و یمن و بسیاری از اتفاقات تلخ دیگر که با شنیدن و دیدن اخبار، شما از آنها آگاه می‌شوید موجب می‌شود تا قلب شما برای هر فردی که تحت تأثیر این حوادث قرار دارد شکسته شود حتی برای کسانی‌که مستقیما تحت تأثیر عواقب این حوادث قرار ندارند، آگاهی از این اخبار حس خوبی در‌ آنها به جای نمی‌گذارد و تنها نتیجه‌ این است که آنها فکر می‌کنند جهان در حال سقوط است.

این حوادث تلخ در یک قالب بزرگ‌تر به نام جهان در حال رخ دادن است،نتایج منفی از مخابره چنین اخباری به مراتب گسترده‌تر است در حالی که اگر اخبار مثبت مخابره شود، احساس خوبی به تعداد کثیری از مردم جهان منتقل می‌کند.به تعداد بچه‌هایی که قبل از پنجمین سالگرد تولد می‌میرند نگاه کنید، از سال 1990، این رقم به نصف کاهش یافته، این بدان معناست که 122 میلیون کودک در یک چهارم قرن نجات یافته‌اند و خانواده‌های بی شماری از ترس از دست دادن ضربان قلب کودک رهایی یافته‌اند.

همچنین زنان قدرت سیاسی به دست می‌آورند و اکنون بیش از یک پنجم اعضای پارلمان ملی را تشکیل می‌دهند ضمن اینکه جهان صحبت‌های آنها در ارتباط با تجاوزهای جنسی را گوش می‌دهد و برای کاهش آن اقدامات گسترده‌ای را ترتیب می‌دهد.این را هم نباید فراموش کرد که بیش از 90 درصد از همه کودکان جهان در مدرسه ابتدایی حضور دارند و تحصیل می‌کنند.

قصد من نادیده گرفتن بدی‌ها و کاهش همت و تلاش همگان برای اصلاح شرایط نیست، خوش‌بین بودن به این معنی نیست که مردم جهان فجایع و ناعدالتی‌ها را نادیده بگیرند، بلکه بدین معناست که افراد باید الهام‌بخش یکدیگر در مسیر رشد و پیشرفت باشند و به گسترش هرچه بیشتر آن کمک کنند.
اینکه مردم احساس می‌کنند جهان در حال سقوط است، نشأت گرفته از اخباری‌ است که می‌بینند و می‌شنوند و تمام احساس خوب یا بد افراد به ماهیت پوشش خبری بازمی‌گردد.

رسانه‌ها با یکدیگر بر سر مخابره اخبار منفی رقابت می‌کنند و در این بین اگر خبر خوبی هم باشد یا نادیده گرفته می‌شود یا در میان اخبار منفی گم می‌شود؛ یک ویدئو از ساختمانی که در آتش می‌سوزد بسیار پربیننده‌تر از خبری با عنوان سال جاری ساختمان‌های کمتری دچار حریق شدند، است و این برای مردم جهان تبدیل به یک عادت شده است.

تا حدی توجه به اخبار منفی هم خوب است اما اگر می‌خواهید دنیا را به جای بهتری تبدیل کنید باید مسائلی را نادیده بگیرید و برای متعادل‌سازی تلاش کنید، من ضمن احترام به افرادی که می‌نویسند از آنها تقاضا می‌کنم، خوش‌بینانه‌تر بنویسند و اگر این رویه را پیش بگیرند، چیزهای شگفت‌انگیزی از جهان خواهند دید و متوجه خواهند شد که قهرمانانی در سراسر جهان هر روزه به نجات جان و زندگی مردم می‌پردازند.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ