کد خبر: ۷۳۶۲۱
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۷

رویدادهای مهم 7 شرکت بورسی و فرابورسی اعلام شد

رویدادهای مهم 7 شرکت بورسی و فرابورسی اعلام شد

شرکت های گل گهر، فولادخوزستان ، واسپاری ملت، عمران و توسعه فارس مهندسي ساختمان و تأسيسات راه آهن، کارتن ايران و داروسازي کاسپين تأمين از رویدادهای با اهمیت خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان انتشار آخرین اطلاعات ناشران بورسی و فرابورسی در کدال، شرکت های گل گهر، فولاد خوزستان، واسپاری ملت ، عمران و توسعه فارس، بالاست،کارتن ايران و داروسازي کاسپين تأمين، اقدام به افشای اطلاعات با اهمیت کردند.

گل گهر: نماد این شرکت بورسی 3 هزار میلیارد تومانی در حالی امروز بسته و فردا با دامنه نوسان باز خواهد شد که ناشی از افزایش بیش از 36 سود خالص و از 1.4 به 1.9 هزار میلیارد تومان است.

در این رابطه "کگل" توضیح داد: افزايش در نرخ فروش محصولات به تبعيت از افزايش در نرخ فروش شمش فولاد خوزستان در سه ماهه سوم و پيش بيني ادامه روند تا پايان سال - افزايش در مقدار فروش محصول گندله سنگ آهن به ميزان 800 هزار تن - كاهش در مقدار فروش محصول كنسانتره سنگ آهن صادراتي به ميزان 200 هزار تن - افرايش در مقدار فروش محصول كنسانتره سنگ آهن داخلي به ميزان 100 هزار تن - افزايش در مبلغ سود سهام شركتهاي سرمايه پذير گروه

فولاد خوزستان : این شرکت هم بعد درجریان توقف و بازگشایی نماد از افزایش حدود 16 درصدی سود خالص هر سهم در سال مالی منتهی به اسفند 96 نسبت به آخرین پیش بینی منتشره (حسابرسی شده) در تاریخ 17 آبان 96 خبر داد و اعلام کرد: علت عمده این تعدیل ، افزایش حدودا" 2.038 میلیارد ریالی درآمد فروش محصولات بشرح ذیل می باشد:

الف- پیش بینی افزایش 690 هزارتنی مقدار فروش صادراتی بجای مقدارفروش داخل نسبت به پیش بینی قبلی و در نتیجه افزایش 4 درصدی متوسط نرخ فروش محصولات.

ب-افزایش نرخ برابری ارز(دلار به ریال) : نرخ تسعیر ارز در آخرین پیش بینی منتشره بر اساس عملکرد 6 ماهه اول سال برای نیمه دوم سال 38500 ریال پیش بینی شده بود در صورتی که این نرخ برای سه ماهه سوم سال مبلغ 41580 ریال محقق گردیده و برای سه ماهه چهارم نیز 43000 ریال پیش بینی شده است.

ج-پیش بینی افزایش 60 هزار تنی مقدار کل فروش نسبت به پیش بینی قبلی.

د-افزایش هزینه های توزیع و فروش بدلیل افزایش مقدار محصولات صادراتی .

ه- کاهش هزینه های مالی دلیل مدیریت صحیح منابع.

و – کاهش مالیات عملکرد بدلیل استفاده از معافیت های صادراتی بدلیل افزایش مقدار صادرات بشرح بند الف.

واسپاری ملت: این شرکت هم که امروز آماده بازگشت به بورس بدون دامنه نوسان شده ، از قرارداد 100 میلیارد تومانی با سایپا خبر داده و در مورد نحوه تسویه اعلام کرده است: 30 میلیارد تومان در 28 دی ، 20 و 20 میلیارد تومان در 20 و 30 بهمن ، و 15 و 15 میلیارد تومان در 10 و 17 اسفند است.

"ولملت" همچنین در مورد جزئیات قرارداد توضیح داد: با توجه به برنامه زمانبندی شده و به نسبت میزان و زمان ایفای تعهدات قرارداد توسط خودروساز "سایر درآمدهای عملیاتی" به میزان سهم تحقق آن در سالهای 96 و 97 قابل شناسایی خواهد بود.

عنایت به موارد زیر ضروری به نظر میرسد: 1. اجرای کامل مفاد توافقنامه منوط به ایفای تعهدات دو طرف قرارداد نسب به پرداخت و تخصیص پرونده های اعتباری می باشد.

2. در صورت اجرای مفاد قرارداد، شناسایی درآمد حاصل از عملیات لیزینگ از محل دریافت اقساط تسهیلات، عمدتاَ در سال مالی 97 و شناسایی سایر درآمدهای عملیاتی به میزان سهم تحقق آن در سالهای 96 و 97 امکان پذیر می باشد.     

عمران و توسعه فارس: این شرکت 100 میلیارد تومانی هم که بعد از توقف نماد در چهارشنبه گذسته ، امروز آماده بازگشت با دامنه باز شده ، از افزایش 25 درصدی سود ( از 40 به 50 میلیارد تومان) به دلیل افزایش در متراژ پیش بینی فروش واحد های پروژه نیکان و فروش زمین 228 هکتاری آباده خبر داده است.

مهندسي ساختمان و تأسيسات راه آهن: بنابر اعلام این شرکت فرابورسی که امروز اقدام به برگزاری مجمع فوق العاده کرده، با توجه به زیان ناشی از فروش اسناد خزانه و اوراق مشارکت و همچنین افزایش حاشیه سود ناخالص شرکت (که بخشی از زیان فروش اوراق مذکور را پوشش داده است) مبلغ بیش از 6.8 میلیارد تومان سود خالص برای سال 96 پیش بینی می شود.

داروسازي کاسپين تأمين: این شرکت فرابورسی با سرمایه 15 میلیارد تومانی که امروز با محدوديت دامنه نوسان قيمت به تابلو باز می گردد اعلام کرد: به دلیل افزایش تولید شرکت در 9 ماهه سال 1396 نسبت به بودجه پیش بینی شده و همچنین افزایش طول دوره وصول مطالبات ، شرکت ناگزیر به دریافت تسهیلات بیشتر و به تبع آن متحمل شدن هزینه مالی بیشتر به میزان 14 درصد تا انتهای سال می گردد .

مضافا دلیل کاهش هزینه های فروش اداری و عمومی عمدتا بابت کسر هزینه های تخفیفات از مبلغ فروش ناخالص بنا به دستورالعمل سازمان حسابرسی می باشد.    

کارتن ايران : این شرکت بورسی که امروز با توقف نماد روبرو و برای فردا بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشايي می شود، از مزایده فروش یک دستگاه ماشین مقواسازی عرض 2/46 متر  خبر داده و اعلام کرد: دستگاه مقواسازی فوق ساخت شرکت لنگستون آمریکا و مازاد بر نیاز بوده است در 11 آذر اولین اگهی مزایده جهت فروش ماشین فوق منتشر گردید و برنده انتخاب شد لذا به جهت عدم توافق با خریدار در خصوص شرایط مزایده معامله انجام نشد. سپس طبق نظر هیات مدیره در 241 دی 96 مجددا اگهی دیگری منتشر گردید و پس از انتخاب برنده در 3 بهمن فروش قطعی و صورتجلسه به امضا خریدار رسید.  

"چکارن" در مورد نتايج برگزاري این مزايده هم توضیح داد: پس از بررسی پاکات ارسالی ، برنده انتخاب و در 3 بهمن فروش قطعی شده و صورتجلسه به امضا خریدار رسید. لازم به ذکر است قیمت کارشناسی ماشین فوق 1.2 میلیارد تومان ریال برآورد گردیده است. قیمت توافقی با خریدار 1.3 میلیارد تومان بوده که این رقم بر اساس شرایط شرکت در مزایده با احتساب هزینه کارشناسی ، هزینه آگهی و ارزش افزوده  است.  

مبلغ مورد توافق 1.3 میلیارد تومان بوده و نحوه تسويه هم شامل 120 میلیون تومان چک بانکی همزمان با ارسال مدارک شرکت در مزایده ، 200 میلیون تومان در 4 بهمن و 990 میلیون تومان در 10 بهمن بوده و خالص ارزش دفتري دارايي انتقالي هم 72.7 میلیون تومان است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ