کد خبر: ۷۳۶۴۱
۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۷

تحولات سال ۹۷ وام مسکن به روایت نماینده مجلس

تحولات سال ۹۷ وام مسکن به روایت نماینده مجلس

عضو کمیسیون عمران مجلس از تحولات حوزه مسکن با تسهیلات دهی در سال آینده خبر داد و گفت: با توجه به محدودیت منابع،استمهال از صندوق توسعه ملی و سپرده گذاری نزد بانک های عامل در حوزه وام مسکن رخ می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدرضا ملکشاهی با تاکید بر ضرورت افزایش سرمایه بانک ها در راستای افزایش تسهیلات دهی در حوزه مسکن به خانه ملت گفت: با توجه به اینکه روند تسهیلات دهی بانک ها در این حوزه با توجه به محدودیت منابع کند شده،باید راهکاری برای تسریع در این مهم در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه پیشنهادی مبنی بر استمهال از صندوق توسعه ملی و سپرده گذاری نزد بانک های عامل در حوزه وام مسکن در کمیسیون تلفیق مطرح شد، افزود: با استفاده از امتیاز این سپرده که متعلق به صندوق توسعه ملی است گره تسهیلات دهی در حوزه مسکن باز خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه سال آینده روند تسهیلات دهی در حوزه مسکن تسریع خواهد شد،ادامه داد: با افزایش سرمایه بانک ها بهانه نبود منابع برای تسهیلات دهی ارزان دیگر وجود نخواهد داشت.تعداد دقیق تسهیلات دهی بانک ها در حوزه مسکن با این مصوبه هنوز مشخص نشده،به طور حتم رونقی در بازار مسکن با این مصوبه رخ خواهد داد.

ملکشاهی اظهار داشت: برنامه های دولت در راستای ایجاد 1.3 میلیون شغل در بافت های فرسوده زمانی محقق می شود که دست بانک ها برای تسهیلات دهی باز باشد در غیر این صورت بسیاری از برنامه ها نیز بدون عمل باقی می ماند.ارایه تسهیلات مسکن باید با نرخ پایین صورت بگیرد،با توجه به اینکه با منابع آزاد بانک ها نمی توان تسهیلات با نرخ پایین ارایه کرد از این رو می توان از حمایت صندوق توسعه ملی در این زمینه استفاده کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ