کد خبر: ۷۳۶۵۴
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۷

ادعای تازه درباره برنامه موشکی ایران

ادعای تازه درباره برنامه موشکی ایران

بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها ادعا کرد ایران از زمان حصول توافق هسته‌ای تاکنون، ٢٣ موشک آزمایش کرده که ١٦ موشک آن قابلیت هسته‌ای دارد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شبکه فاکس‌نیوز به گزارشی از بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها دست یافته که مدعی است ایران از زمان حصول توافق هسته‌ای با گروه ١+٥ در سال ٢٠١٥ تاکنون، برنامه موشک‌های بالستیک را دنبال کرده و حتی موشک‌هایی با قابلیت هسته‌ای آزمایش کرده که به اعتقاد برخی از منتقدان، نقض توافق هسته‌ای محسوب می‌شود.

از میان موشک‌های بالستیکی که ایران در سال ٢٠١٧ آزمایش کرده، فقط چهار یا پنج موشک ممکن است قابلیت هسته‌ای داشته باشند. ایران در سال ٢٠١٦ نیز ١٠ یا ١١ موشک آزمایش کرده که گفته می‌شود قابلیت هسته‌ای داشته‌اند.

بنابراین گزارش، این ادعاها در حالی مطرح می‌شود که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که در آن توافق هسته‌ای مورد تایید قرار گرفته، تنها از ایران می‌خواهد از آزمایش موشک‌های بالستیکی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای دارند، خودداری کند. این بدان معنی است که این قطعنامه و بالطبع توافق هسته‌ای مانع از ادامه توسعه برنامه موشکی ایران نمی‌شوند.

مقامات ایران همچنین تاکید دارند این موشک‌ها تنها برای دفاع از خاک ایران در برابر تهدیدات است و قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ندارند اما غرب و به ویژه آمریکا تلاش می‌کنند تا با طرح این ادعاها علیه تهران فشار بیاورند و به اهداف برای امتیاز گرفتن از ایران دست یابند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ