کد خبر: ۷۳۷۲۶
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۹

آزادی موقت شهروند دو تابعیتی ایرانی آمریکایی تایید شد

آزادی موقت شهروند دو تابعیتی ایرانی آمریکایی تایید شد

وزارت امور خارجه آمریکا آزادی موقت شهروند دو تابعیتی ایرانی- آمریکایی را تایید و خواستار آزادی دائمی وی شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی ان‌ان،وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: باقر نمازی 81 ساله که روز 15 ژانویه به دلیل افت شدید فشار خون به بیمارستان منتقل شده بود، به طور موقت برای 4 روز آزاد شده است.وی پدر سیامک نمازی تاجر ایرانی- آمریکایی است که از اکتبر 2015 در زندان به سر می‌برد.

هیتر نوئرت سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای گفت: ما از آزادی نمازی با توجه به وخامت وضعیت سلامت استقبال می کنیم اما این آزادی موقت است. ما خواستار آزادی فوری و کامل خانواده نمازی یعنی باقر و سیامک به علاوه دیگر شهروندان ‌آمریکایی که در ایران در بازداشت به سر می برند، هستیم.

همچنین استیو گلداشتاین معاون وزیرامورخارجه آمریکا آزادی موقت نمازی را اولین گام در جهت آزادی کامل وی خواند و گفت: با توجه به وضعیت بد سلامت وی لازم است هرچه زودتر برای درمان به آمریکا بازگردد.

بنابراین گزارش، مقامات ارشد آمریکا معتقدند واشنگتن در بالاترین سطوح به شدت تلاش می کنند تا آزادی باقر نمازی را دائمی کند و وی را به خانواده بازگرداند.مقامات آمریکایی مدعی‌اند سیامک و باقر نمازی کار اشتباهی انجام نداده‌اند و مستحق زندان نیستند. هر دوی آنها  به 10 سال حبس محکوم شده‌اند و سیامک نمازی علاوه بر این محکوم به پرداخت جریمه نقدی بالغ بر 170 هزار دلار شده است.

یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا نیز به سی‌ان‌ان گفت: تام شانون معاون وزیرامورخارجه درباره وضعیت سلامت باقر نمازی با همتایان ایرانی در حاشیه نشستی در وین در ماه دسامبر گفت‌وگو کرده و طرف ایرانی گفته، این مسئله را مورد بررسی قرار می‌دهد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ