کد خبر: ۷۳۷۴۸
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۹

براورد سود ۴۹ شرکت سرمایه پذیر + زمان پرداخت مابقی سود سهام عدالت ۳ گروه
مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد:

براورد سود ۴۹ شرکت سرمایه پذیر + زمان پرداخت مابقی سود سهام عدالت ۳ گروه

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با براورد سود ۴.۲ هزار میلیارد تومانی ۴۹ شرکت و تقسیم ۹۳۰ میلیارد تومانی سود تاکنون گفت:مابقی سود سهام عدالت ۳ گروه احتمالا تا پایان سال واریز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جعفر سبحانی درخصوص دریافت سود سهام عدالت مشمولین به ایلنا گفت: اولین مرحله از سود سهام عدالت در 19 دی ماه با دستور مستقیم رئیس جمهور‌ واریز شد.حدود یک سوم سود سهام عدالت برای ۳۳.۵ میلیون نفر از مشمولین درمرحله اول واریز شد که برای سه گروه از افراد که شامل جامعه مددجویان کمیته امداد ، افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی و همچنین مشمولانی که آورده را تا سقف یک میلیون تومان پر کرده بودند طی ماه‌های آینده سود کامل پرداخت خواهد شد.

وی افزود: این سود مربوط به سود سال ۹۶ عملکرد شرکت‌های سرمایه‌پذیر در سال ۹۵ است که مبلغ آن حدود ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که پرداخت‌ها از دو هفته قبل شروع شده و مابقی آن به میزان سهم مشمولان واریز خواهد شد به عنوان مثال اگر فردی ۶۰۰ هزار تومان از یک میلیون تومان سهم دارد ۶۰ درصد این میزان سود خواهد برد و افراد به هر نسبتی که سهم دارند به همان میزان سود دریافت می‌کنند که مبلغ ۷۵ هزار تومان کف این سود و ۱۵۰ هزار تومان سقف آن خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مابقی این سود احتمالا تا پایان سال واریز خواهد شد،گفت: البته ممکن است همه مبالغ را در مرحله اول تسویه نکنیم و گروه بندی صورت گیرد. 49.2 میلیون نفر مشمول دریافت سود سهام عدالت هستند که در ۱۸ گروه شغلی شامل خبرنگاران، خدام ، قالیبافان روستاییان، مددجویان کمیته امداد و ... قرار می‌گیرند و برای آنکه رقم پرداختی درشت تر باشد گروه به گروه سود‌ها را پرداخت خواهیم کرد.

سبحانی ادامه داد: با توجه به آنکه برخی‌از شرکت‌ها مانند هلدینگ خلیج فارس در سال آینده سود را پرداخت می‌کنند سود آنها حدود ۷۵۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود.سال مالی برخی از شرکت‌ها در اسفند ماه نیست و معمولا سال مالی آنها خرداد خواهد بود که مجمع آنها هم در مهرماه برگزار می‌شود و تا پایان خرداد ماه ۹۷ می‌توانند پرداخت را به تاخیر بیندازند.

وی گفت: سود این ۴۹ شرکت 4.2 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود که تاکنون۹۳۰ میلیاردتومان از این سود تقسیم شده و مابقی‌ آن هم با اولویت‌بندی تقسیم خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ