کد خبر: ۷۳۷۵۷
۱۵:۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۹

تداوم همکاری دوجانبه میان بورس تهران و استانبول+۲ راهکار رونق شرکتها
مدیرعامل بورس تهران خبر داد:

تداوم همکاری دوجانبه میان بورس تهران و استانبول+۲ راهکار رونق شرکتها

مدیرعامل شرکت بورس تهران با تشریح وضعیت تعاملات میان بورس تهران و استانبول،دو راهکار رشد رونق شرکت ها در بازار سرمایه را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسن قالیباف اصل در حاشیه نکوداشت پنجاه سالگی بازار سرمایه درخصوص وضعیت تعاملات میان بورس تهران و استانبول به سنا گفت: در سال 95 بورس تهران و استانبول با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کردند که یکی از مفاد این قرارداد درخصوص پذیرش های متقابل بود.

وی ادامه داد: طبق این قرارداد شرکت های بورس تهران می توانند در بورس استانبول حضور داشته باشند و بالعکس شرکت های این کشور در بورس تهران باشند.مبادلات در زمینه اوراق نیز یکی دیگر از مفاد این قرارداد بود، به خصوص ابزار مالی اسلامی مانند صکوک که از طرف مسئولان بورس استانبول با استقبال خوبی همراه شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بورس تهران یکی از بازارهای متنوع در منطقه است،افزود: سرمایه گذار خارجی تاکنون به دلیل محدودیت هایی که وجود داشت نمی توانست فعالیت چندانی داشته باشد اما اکنون دسترسی ها تا حد زیادی افزایش داشته است.با توجه به دسترسی وسیعی که به بازارهای سرمایه کشورها وجود دارد، بورس تهران نیز از این لحاظ مستثنی نیست و سرمایه گذاران به راحتی می توانند در آن فعالیت داشته باشند.

قالیباف اصل درخصوص تراکم قراردادهای بین المللی نیز گفت: طی دو سال اخیر شرکت بورس تهران با 12 بورس دنیا تفاهم نامه امضا کرده که مهمترین قرارداد با بورس استانبول است. در این زمینه درصدد هستیم دو شرکت از این کشور را در بورس تهران ثبت کنیم.

وی در خصوص شرایط حضور شرکت های ایرانی در بورس استانبول هم گفت: دو موضوع گزارشگری حاکمیت شرکتی و تهیه گزارش ها بر اساس استاندارد IFRS برای همتای استانبولی در زمینه جذب شرکت های ایرانی بسیار مهم است.

قالیباف اصل در پاسخ به سوالی درباره حفظ روند رونق در بازار گفت: رونق بازار سهام باید از سمت بنگاه های اقتصادی با توجه ویژه ای همراه باشد.زمانی می توان از بورس برای یک فعالیت اقتصادی تامین مالی داشت که رونق در این بازار وجود داشته باشد.شرکت ها می توانند از دو طریق افزایش سرمایه و استفاده از انواع اوراق بهادار موجود در بازار به رونق دلخواه برسند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ