کد خبر: ۷۳۸۱۴
۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱

عرضه بلوک ۱۵.۸۵ درصدی

عرضه بلوک ۱۵.۸۵ درصدی "خودرو" در روز جاری

بلوک ۱۵.۸۵ درصدی ایران خودرو متعلق به سرمایه گذاری سمند و نگار نصر امروز عرضه می شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،امروز بیش از 2.2 میلیارد سهم ایران خودرو شامل 10.2 درصد متعلق به سرمایه گذاری سمند و 5.6 درصد نگار نصر ، به قیمت پایه هر سهم 4024 ریال و به صورت 28.26 نقد و 71.74 درصد دیگر اقساط سه ساله از سوی کارگزاری نهایت نگر عرضه می شود.

ارزش این بلوک بالغ بر 976 میلیارد تومان بوده و خریدار یا خریداران باید 29.3 میلیارد تومان سپرده کنند.

بنابراین گزارش،یک مقام مسئول در 30 دی به بورس پرس اعلام کرده بود، برای این بلوک تاکنون سه خریدار بالفعل اعلام آمادگی کرده اند و انتظار می رود بین متقاضیان  رقابت شود . قطعیت حضور خریداران احتمالی ۳ روز قبل از معامله مشخص خواهد شد اما باید تا روز معامله صبر کرد.

حجت اله صیدی نائب رئیس هیات مدیره ایران خودرو نیز 22 آذر به بورس پرس گفته بود مذاکراتی با چند متقاضی بالفعل انجام شده و برخی هم اعلام کرده اند بعد از تصمیم نهایی وارد عرصه رقابت خواهند شد. از سوی دیگر یکی دو شرکت عمومی و سهامی عام بزرگ هم ممکن است به جمع متقاضیان بپیوندند. با توجه به در جریان بودن چند پروژه مهم ایران خودرو ، عمده وجوه حاصله ناشی از فروش بلوک فوق، صرف پلت فرم مشترک برای تولید دومین خودرو ملی ایران خواهد شد که قرارداد آن سال گذشته امضاء و مقدماتی مانند طراحی و موتور انجام شده است. 

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ