کد خبر: ۷۳۸۳۳
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱

گزارش بانک جهانی از افزایش ۶۶ درصدی ثروت ۱۴۱ کشور
در فاصله سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ بررسی شد:

گزارش بانک جهانی از افزایش ۶۶ درصدی ثروت ۱۴۱ کشور

بانک جهانی با بررسی وضعیت ۱۴۱ کشور در فاصله سال های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴ اعلام کرد: میزان ثروت جهانی ۶۶ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بلومبرگ،بانک جهانی در گزارشی که با عنوان تغییر ثروت ملت ها منتشر شده اعلام کرد: شکاف میان ثروتمندترین و فقیرترین ملت ها همچنان زیاد است و نسبت ثروت در ازای هر فرد در نقاط مختلف جهان کندتر از رقم کل رشد ثروت در حال افزایش است.

بر اساس این گزارش که وضعیت 141 کشور را در فاصله سال های 1995 و 2014 بررسی کرده، در برخی کشورها به خصوص آفریقای زیر صحرا، سرانه ثروت در واقع در حال کاهش است.

تعریف از ثروت شامل سرمایه تولید نظیر ماشین آلات، سرمایه طبیعی نظیر ذخایر نفتی و زمین های کشاورزی، درآمد اشخاص و خالص دارایی های خارجی است. میزان ثروت جهانی از سال 1995 تا 2014، 66 درصد رشد داشته است. سهم کشورهای طبقه متوسط از ثروت جهانی از 19 درصد به 28 درصد افزایش یافته، در حالی که سهم کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای از 65 درصد به 65 درصد کاهش یافته که به عقیده بانک جهانی این ناشی از رشد قابل توجه در آسیا بوده است.

اما سهم کشورهای زیر صحرا از ثروت جهانی از زیر یک درصد اندکی افزایش یافته است. برخی کشورها از جمله جمهوری دموکراتیک کنگو، ماداگاسکار و تانزانیا شاهد کاهش میزان ثروت بوده اند.در این گزارش از کشورهای جهان خواسته شده تا از سرمایه های طبیعی به شکل کار آمدتری استفاده کنند و درآمدهای حاصله را در زیرساخت ها و آموزش سرمایه گذاری کنند که برای رشد ثروت حیاتی هستند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ