کد خبر: ۷۳۸۴۲
۱۵:۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱

روایت کرباسیان از میزان بدهی‌های دولت و حجم انتشار اوراق

روایت کرباسیان از میزان بدهی‌های دولت و حجم انتشار اوراق

وزیر اقتصاد با غیرواقعی خواندن ارقام بالای بدهی‌های دولت درگذشته گفت: افزایش حجم انتشار اوراق،دولت را با مشکل روبه‌رو نخواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مسعود کرباسیان در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی درخصوص انتقادات مطرح شده درباره افزایش انتشار اوراق به ایسنا گفت: این تصمیم مجلس بوده البته دولت به مشکلی در این زمینه برخورد نخواهد کرد، چراکه خوشبختانه در چارچوب بودجه، این اوراق پرداخت می‌شود و البته اولویت پرداخت هم با سررسید اوراق است. از سوی دیگر بر اساس بند ل تبصره ۴ قانون بودجه نیز دو ناظر از مجلس حضور دارند و مشخص است که چه میزان تعهدات طبق زمان بندی انجام می‌شود، پس مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش میزان بدهی‌های دولت نیز گفت: اعداد بدهی های دولت باید حسابرسی شود البته دولت هم مطالباتی دارد که آن‌ها هم باید لحاظ شود.در گذشته، برخی اعداد و ارقامی که به عنوان بدهی دولت اعلام شده بعضا ارقام بالا و غیرواقعی بوده است.درحال حاضر ذخایر ارزی که باید به ما برگردد، جزو طلب دولت است.

این مقام مسئول در رابطه با مصوبه کمیسیون تلفیق مبنی بر کاهش پرداخت مالیاتی افراد کم در آمد و تاثیر آن بر درآمد های مالیاتی گفت: مجلس اعلام کرده مالیات افراد کم درآمد را کاهش داده و در مقابل، مالیات افراد پردرآمد تصاعدی محاسبه می‌شود یعنی جبران بخشودگی مالیاتی در دهک های پایین را با افزایش مالیات دهک های درآمدی بالا جبران خواهد کرد.

کرباسیان در رابطه با کاهش نرخ سود وام‌های بانکی با توجه به اولتیماتوم مجلس به بانک مرکزی و نظام بانکی در راستای اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار گفت: شورای پول و اعتبار باید در خصوص کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی تصمیم گیری کند به این معنا که پیشنهاد مربوطه باید در شورای پول و اعتبار مطرح و مصوب شود.

وی افزود: به هرحال نظام بانکی باید برای جابجایی منابع به منظور پرداخت وام با نرخی کمتر از رقم کنونی نیز چاره‌اندیشی کند. به هر حال کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی روی منابع بانک ها اثر می‌گذارد و برای همین بانکها باید محاسبات لازم را در این زمینه داشته باشند که هم اکنون این محاسبات در حال انجام است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ