کد خبر: ۷۳۸۴۳
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۱

سود و درآمد سامسونگ در سال ۲۰۱۷ رکورد زد!

سود و درآمد سامسونگ در سال ۲۰۱۷ رکورد زد!

شرکت سامسونگ اعلام کرد: در سال ۲۰۱۷ به رکورد بالاترین میزان کسب درآمد و سود حاصل از محصولات دست یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی نت، غول فناوری کره‌ای با ارائه گزارش مالی سه ماهه پایانی سال گذشته اعلام کرد: در سال گذشته به رکورد بزرگ و بی سابقه‌ای دست یافته به گونه‌ای که به میزان ۵۳.۶ تریلیون وون کره جنوبی معادل ۵۰ میلیارد دلار سود و درآمد کسب کرده که این رقم ۲۹.۲ تریلیون وون معادل ۲۷ میلیارد دلار از میزان درآمد سال ۲۰۱۶ این شرکت بیشتر بوده است.

سامسونگ علی‌رغم شکست‌های بزرگی که در طول ۱۸ ماه گذشته تجربه کرده، با این حال توانسته در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۷ یعنی از اکتبر تا دسامبر سال گذشته عملکرد مثبتی را ثبت کند. در این گزارش سه ماهه، می‌توان دریافت سامسونگ در این فصل، ۱۵.۱۵ تریلیون وون کره معادل ۱۴ میلیارد دلار بیشتر از سود حاصل از فصل آخر سال ۲۰۱۶ که ۹.۲۲ تریلیون یا ۸.۶ میلیارد دلار بود، بدست آورده است.

سامسونگ البته تمامی درآمد و سود بالا را از گوشی‌های هوشمند کسب نکرده و تا زیادی این رکورد بی سابقه و موفقیت عظیم را مرهون کارت‌های حافظه بکار رفته شده در سرورها و سرویس‌های موبایل و همچنین صفحه‌های نمایش اولد بکاررفته در گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۰ اپل است.

این در حالی است که بازار و کسب و کار بخش گوشی‌های همراه این غول فناوری در سه ماهه چهارم سال گذشته در مقایسه با سه ماهه سوم سال ۲۰۱۷ شاهد افت شدیدی بوده و این بدان معناست که فروش و سود حاصل از گوشی‌های بالارده و پرچمدار این شرکت نظیر گلکسی نوت ۸ هم نتوانست آنقدر که برآورد می‌شد، جبران کاهش فروش و درامد سامسونگ را بکند.

اما به طور کلی می توان نتیجه گرفت این موفقیت و رکورد بی سابقه سامسونگ در افزایش درآمد و سود نشان دهنده این امر است که این غول فناوری کره‌ای از ماجرای ناموفق گوشی‌های گلکسی نوت ۷ درس عبرت بزرگی گرفته تا بتواند شهرت خدشه‌دار شده خود را به خوبی با گوشی‌های پرچمدار جدید باری دیگر خوش نام و سود بالایی را کسب کند. این شرکت برآورد کرده عملکرد و میزان فروش و سود حاصل از محصولات در سال ۲۰۱۸ نیز بسیار خوب و قابل ملاحظه خواهد بود.

گزارش مالی سه ماهه سامسونگ در حالی منتشر شد که بزرگترین رقیب یعنی اپل فروش پرچمدار جدید( آیفون ۱۰ ) را به نصف کاهش داده و این امر نشان دهنده میزان استقبال ضعیف کاربران از این محصول بوده است.اپل اعلام کرده،میزان تولید و عرضه آیفون ۱۰ در سه ماهه نخست سال 2018 از ۴۰ میلیون به ۲۰ میلیون دستگاه خواهد رسید.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ