کد خبر: ۷۳۸۶۱
۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳

عرضه گندم در بورس کالا به کشاورزان دلگرمی می دهد
نماینده مجلس:

عرضه گندم در بورس کالا به کشاورزان دلگرمی می دهد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مزایای عرضه گندم در بورس کالا گفت: عرضه این محصول استراتژیک به صورت قیمت تضمینی در این بورس به نفع گندم‌کاران بوده و انها را دلگرم می کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حمزه امینی با اشاره به مزایای عرضه گندم در بورس کالا به سنا گفت: گندم یک کالای استراتژیک بوده و عرضه این محصول به صورت قیمت تضمینی در این بورس به نفع گندم‌کاران است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی با همه مشکلاتی که دارد طی سال‌های گذشته به دلگرمی گندمکاران تبدیل شده، تصریح کرد: خرید تضمینی گندم که طی سالیان گذشته اجرا می شود، یک دلگرمی مناسبی به کشاورزان از بابت دریافت نقدینگی ایجاد کرده اما در این بین دیرکرد در پرداخت مطالبات کشاورزان به خصوص در چند سال اخیر آنها را نگران کرد و موجب نارضایتی کشاورزان شد، از این رو دلگرمی واقعی برای کشاورزان پرداخت به موقع مطالبات آنهاست که از طریق بورس کالا می تواند به این مهم دست یافت.

این نماینده مجلس افزود: عرضه گندم به روش قیمت تضمینی در بورس کالا می تواند به نفع کشاورزان باشد و دغدغه و نگرانی آنها را رفع کند زیرا در این روش کشاورزان ظرف ۳ روز کاری عمده پول را دریافت می کنند و تنها مابه التفاوت قیمت کشف شده در بورس کالا با خرید تضمینی از سوی دولت پرداخت می شود، به این ترتیب کشاورزان با دریافت حدود ۷۰درصد وجه خود می توانند علاوه بر جبران هزینه ها، برای کشت بعد آماده شوند.

امینی گفت: عرضه گندم در بورس کالا در راستای اجرای ماده ۳۳ قانون افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی انجام خواهد شد و این اقدام، راهکاری برای کاهش نگرانی گندم کاران بوده و می تواند به نفع دولت و کشاورزان باشد.

وی با اشاره به اجرای موفق سیاست قیمت تضمینی ذرت و جو طی دو سال گذشته اظهار داشت: به عنوان یک گندم‌کار، دغدغه کشاورزان را می‌دانم و بنده هم مانند سایر مسئولان و کشاورزان امیدوار هستم بتوانیم با اجرای سیاست قیمت تضمینی و بهره گیری از بازار مدرن بورس کالا به اصلی ترین خواسته کشاورزان یعنی پرداخت به موقع مطالبات، پاسخ مناسبی دهیم.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ