کد خبر: ۷۳۸۶۶
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۳

جزئیات تامین مالی ۵۰ میلیارد تومانی صنایع غذایی کورش اعلام شد
توسط مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی:

جزئیات تامین مالی ۵۰ میلیارد تومانی صنایع غذایی کورش اعلام شد

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه از صدور موافقت اصولی تامین مالی ۵۰ میلیارد تومانی شرکت صنعت غذایی کورش از طریق انتشار صکوک مرابحه در بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سنا، غلامرضا ابوترابی اعلام کرد: سازمان بورس موافقت اصولی انتشار صکوک مرابحه شرکت صنعت غذایی کورش(سهامی خاص) را به ارزش 50 میلیارد تومان جهت خرید مواد اولیه(روغن خام آفتابگردان) مورد نیاز این شرکت صادر کرده است.

وی افزود: این اوراق 2 ساله، با نرخ سود 16 درصد به صورت با نام و با مواعد پرداخت سود سه ماه یکبار از طریق فرابورس عرضه خواهد شد و ناشر این اوراق شرکت واسط مالی بهمن(با مسئولیت محدود) است.

این مقام مسئول درخصوص دیگر ارکان انتشار این اوراق گفت: ضامن صکوک مرابحه کورش، بانک ملت است. شرکت تامین سرمایه بانک ملت(سهامی خاص) نیز مسئولیت بازار گردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق را بر عهده دارد و عامل پرداخت همانند دیگر انتشارهای صکوک، شرکت سپرده گذاری مرکزی است.

ابوترابی ادامه داد: در این اوراق، شرکت واسط مالی بهمن(ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز(روغن خام آفتابگردان) شرکت صنعت غذایی کورش(بانی) را نقداً از طریق شرکت طلای ناب کورش (حق العمل کار) از شرکت Bunge (فروشنده) خریداری خواهد کرد و سپس این مواد اولیه را به صورت بیع مرابحه نسیه به بانی خواهد فروخت ،بانی نیز متعهد می شود در سررسیدهای سه ماهه، قیمت نسیه کالا را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده گذاری مرکزی به دارندگان اوراق پرداخت کند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ