کد خبر: ۷۳۸۹۶
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۴

شاخص بورس آمریکا به شدت سقوط کرد + علت

شاخص بورس آمریکا به شدت سقوط کرد + علت

انتشار اسناد محرمانه مربوط به عملکرد FBI سبب سقوط شدید شاخص بورس آمریکا شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از سی ان ان، چالش‌های سیاسی باعث شد شاخص بورس آمریکا سقوط شدیدی داشته باشد و بازار سهام این کشور را به بدترین وضع در دوران ترامپ تبدیل کند.

بعد از انتشار اسناد محرمانه مربوط به عملکرد FBI و افزایش اختلاف در دولت آمریکا، شاخص بورس نیویورک سقوط کرد و به پایین‌ترین میزان در دوران دونالد ترامپ رسید. شاخص "داوجونز" نیز به پایین‌ترین حد در دو سال اخیر رسیده است.

همچنین بنابر اعلام cnbc ، با انتشار آمار اشتغال فراتر از پیش بینی ها (200 هزار شغل در برابر پیش بینی 180 هزار شغل و رشد 2.9 درصدی سالانه دستمزده ها شاخص داوجونز 666 واحد و شاخص اس اند پی، 2.1 درصد کاهش یافتند. شاخص نزدک نیز به دلیل کاهش قیمت سهام اپل و الفابت به میزان 1.96 درصد کاهش یافت. 

شاخص داوجونز بدترین عملکرد از ژوئن 2016 و شاخص اس اند پی و نزدک بدترین عملکرد را از سپتامبر 2016 و آگوست 2017 داشته اند و مهم ترین عامل ریزش بازارها افزایش نرخ بهره بود. شاخص بازدهی 10 ساله به 2.85 درصد افزایش یافت و به سقف چهار ساله رسید. همچنین شاخص بازدهی 30 ساله نیز به بالاترین سطح از ماه مارس رسید. افزایش نرخ بهره به دلیل واکنش به افزایش میانگین دستمزد ساعتی بوده است.

فدرال رزرو پیشتر سه افزایش نرخ بهره را برای سال 2018 پیش بینی کرد بود اما این احتمال وجود دارد که افزایش نرخ بهره برای سال جاری بیش از 3 بار اتفاق بیفتد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ