کد خبر: ۷۳۹۷۶
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

۶ تصمیم درباره گزارش تفسیری مدیریت و پاسخ به نیاز فعالان
در جلسه مدیران سازمان بورس با کارگزاران تصویب شد:

۶ تصمیم درباره گزارش تفسیری مدیریت و پاسخ به نیاز فعالان

در جلسه مدیران سازمان بورس با کارگزاران و تحلیل گران و نمایندگان دو کانون کارگزاران و نهادهای مالی، ۶ تصمیم در مورد فرم های گزارش تفسیری مدیریت گرفته شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در پی جلسه 7 بهمن هیات مدیره و مدیران سازمان بورس با مدیران نهادهای مالی و دبیران کل کانون کارگزاران و کانون نهادهای سرمایه گذاری و...، مقرر شده بود در قالب گزارشات تفسیری مدیریت، فرم ها و جداولی به منظور دریافت اطلاعات مورد نیاز بازار از ناشرین، قرار گیرد که تکمیل کردن آن فرم ها و جداول توسط ناشرین الزامی باشد.

این فرم ها به 7 دسته جداگانه  شامل شرکت‌های تولیدی، خدماتی، بانکی، بیمه‌ای، لیزینگ، سرمایه‌گذاری و ساختمانی تقسیم شده و بخش مهمی از اطلاعات صورت های مالی و بودجه به صورت تفصیلی و با جزئیات کامل در قالب جداول جدید به فعالین بازار سرمایه و تحلیل‌گران ارایه و نگرانی فعالان بابت کاهش اطلاعات برطرف خواهد شد.

همچنین مقرر شده بود در خصوص جزییات این فرم ها و نحوه گزارش دهی ناشرین در جلسه ای متشکل از نمایندگان کانون کارگزاران، کانون نهادهای سرمایه گذاری و سازمان بورس تصمیم گیری شود.

براساس این گزارش ، در رابطه با فرم های مربوط به گزارش تفسیری مدیریت ، جلسه ای بین مدیران اداره نظارت بر ناشران بورسی و فرابورس سازمان بورس با مدیران و کارگزاران و تحلیل گران و نمایندگان دو کانون کارگزاران و نهادهای مالی برگزار و 6 تصمیم گرفته شد.

1- اطلاعات عملیاتی شرکت ها چه در قالب عملکرد چه در قالب بودجه به صورت کامل منتشر شود.

2- فرم ها به گونه ای طراحی شود که قابلیت بررسی و تطبیق با گزارشات ماهانه و همچنین قابلیت مقایسه با گزارشات پیش تر شرکت ها را داشته باشند.

3 - اطلاعات عملیاتی آتی شرکت ها چنانچه شرکت در بازه زمانی گزارش عملکرد پایان سال قرار داشته باشد، در قالب بودجه سال بعد و چنانچه شرکت ها در بازه مرتبط با گزارشات 3 و 6 ماهه قرار داشته باشد، در قالب بودجه تا انتهای سال مالی و چنانچه شرکت در وضعیت ارائه عملکرد گزارش 9 ماهه باشد در قالب بودجه 3 ماهه پایان سال و 3 ماهه ابتدای سال بعد ارائه شود.

4- در خصوص سایر اطلاعات با اهمیت شرکت ها نظیر اطلاعات غیر عملیاتی و ... این امکان وجود داشته باشد که شرکت ها در قالب کادرهایی پیش بینی خود را ارائه کنند.

5- در خصوص سرمایه گذاری های شرکت ها چه در بانک ها و چه در شرکت های وابسته و فرعی، تنها پیش بینی دریافت سودنقدی (DPS) حذف شده و بقیه گزارشات همانند گذشته منتشر می شوند.

6- مقرر شد فرم های فوق توسط سازمان بورس و اوراق بهادار پس از اصلاح و بهبودهای ارائه شده منتشر شود و چنانچه نظرات دیگری در این خصوص وجود داشت از طریق کانون ها جهت اصلاح به سازمان بورس و اوراق بهادار منعکس شود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ