کد خبر: ۷۳۹۸۹
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

بلوک بیمه البرز معامله نشد/ دلایل عدم تایید ۳ متقاضی
در گفت وگوی بورس پرس با معاون بورس تهران:

بلوک بیمه البرز معامله نشد/ دلایل عدم تایید ۳ متقاضی

معاون بورس تهران با اعلام عدم معامله بلوک ۱۷.۳ درصدی بیمه البرز ، دلایل عدم تایید ۳ متقاضی این بلوک را اعلام کرد.

علی صحرایی درگفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره نتیجه عرضه بلوک 17.34 درصدی بیمه البرز در روز جاری توضیح داد: این بلوک شامل بیش از 694 میلیون و 667 سهم و قیمت پایه هر سهم 163 تومان بود که سازمان خصوصی‌سازی از طرف دولت آماده واگذاری کرده بود و 3 متقاضی هم خواهان خرید آن بودند اما به دلیل عدم تایید صلاحیت، زمینه واگذاری فراهم نشد.

وی در مورد علت عدم تایید هر سه متقاضی این بلوک مدیریتی به بورس پرس توضیح داد: نکته اول این است هر 3 متقاضی با تاخیر اقدام به ارایه مدارک کردند. در این میان یک متقاضی طبق بررسی صورت های مالی حسابرسی شده ، تمکن مالی مناسبی نداشت. متقاضی حقوقی دیگر هم با خرید این بلوک نمی توانست مقررات و معیارهای قانونی در  ترکیب سهامداری شرکت های بیمه را رعایت کند.

این مقام مسئول افزود: متقاضی دوم، در صورت خرید این بلوک از سقف مالکیت مستقیم یا غیر مستقیم 20 درصدی در سهامداری بیمه البرز عبور می کرد.

صحرایی در مورد متقاضی سوم هم گفت: طبق مقررات مربوط به عرضه های عمده و مدیریتی غیر کنترلی، متقاضیان باید 6 روز قبل از زمان واگذاری ، اقدام به ارایه مدارک و مستندات لازم به بورس کنند اما این متقاضی دو روز بعد از اتمام مهلت ، مدارک را تحویل بورس داده بود.

به گفته وی ، سازمان خصوصی سازی در مورد زمان عرضه مجدد این بلوک "البرز" تصمیم گیری خواهد کرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ