کد خبر: ۷۳۹۹۳
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

تکلیف دولت به هزینه یک درصدی از فروش مواد معدنی
با موافقت مجلس تصویب شد:

تکلیف دولت به هزینه یک درصدی از فروش مواد معدنی

با موافقت ۱۱۵ نماینده مجلس، دولت موظف شد یک درصد از فروش مواد و فرآورده‌های معدنی را برای اهالی ساکن در آن منطقه هزینه کند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 97 با پیشنهاد الحاق یک بند به تبصره 7 این لایحه در خصوص دریافت عوارض از صنایع معدنی موافقت کردند.

در پیشنهاد مطرح شده توسط علی اسدی کرم آمده است: در اجرای جزء 5 بند الف ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف است از معادن و صنایع معدنی علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان تا یک درصد از فروش مواد و فرآورده های معادن و فعالیت های صنایع معدنی را دریافت و به ردیف 15043 جدول شماره 5 این قانون واریز کنند.

بنابراین گزارش، جزء 5 بند الف ماده 43 قانون برنامه ششم توسعه اشاره دارد در مواردی که به دلیل بهره برداری از معادن و فعالیت های صنایع معدنی خسارت هایی به اهالی ساکن در منطقه و بخش کشاورزی آن ها برسد علاوه بر عوارض آلایندگی با تصویب شورای معادن استان تا یک درصد فروش آن ها پس از واریز به خزانه معین استان نزد خزانه داری کل به جبران خسارت های مذکور و در صورت وارد شدن آسیب های عمومی به فعالیت های بهداشتی، درمانی و عمرانی موردنیاز منطقه درگیر اختصاص یابد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ