کد خبر: ۷۳۹۹۴
۱۴:۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

مواضع وزارت خارجه درباره کارگروه آمریکا - اروپا برای برجام و پاسخ به دو شائبه

مواضع وزارت خارجه درباره کارگروه آمریکا - اروپا برای برجام و پاسخ به دو شائبه

سخنگوی وزارت خارجه درباره کارگروه آمریکا - اروپا برای برجام و دو شائیه شرط رئیس جمهور فرانسه برای حضور در ایران و غیبت ظریف در داوس توضیح داد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،بهرام قاسمی درباره تشکیل کارگروه 3 کشور اروپایی در خصوص برجام اظهار داشت: چنین سخنی را به صورت رسمی از اروپایی ها دریافت نکردیم و آمریکایی ها هم رویاها را از زبان دیگران مطرح کنند. هیچ اطلاعی از این کارگروه نداریم.

وی درباره تخصیص خط اعتباری فرانسه برای شرکت هایی که قصد صادرات به ایران دارند، افزود: این اتفاق در زمانی در حال رخ دادن است که سنگ اندازی های آمریکا پس از برجام همچنان با قوت تمام ادامه دارد و آنها نشان دادند حاضر نیستند تعهد را در قالب برجام بپذیرند. روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی میان ایران و فرانسه روند مشخص و منطقی را طی می کند و هر گونه تسهیلات بانکی که به همکاری های بیشتر دو طرف و تعمیق روابط تهران و پاریس بینجامد، قطعا مفید و مورد حمایت است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوال آیا رئیس جمهور فرانسه برای سفر به ایران شروطی گذاشته، تصریح کرد: این موضوع به کلی اشتباه است. نه در وزارت امور خارجه و نه در سفارت ایران پاریس چنین مطلبی را نشنیده ایم.

به گفته قاسمی هنوز تاریخی برای سفر وی به ایران مشخص نشده و فرانسه هم در جایگاهی نیست که بخواهد شروطی تعیین کند.

وی در خصوص عدم حضور ظریف در اجلاس داووس گفت: این موضوع هیچ ارتباطی با حضور برخی اشخاص در آن کنفرانس نداشته و صرفا ناشی از تغییر ساختار وزارت خارجه و نیاز به حضور وزیر خارجه بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ