کد خبر: ۷۳۹۹۷
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۶

سرمایه های خارجی می توان از طریق بورس کالا جذب کرد
نماینده مجلس :

سرمایه های خارجی می توان از طریق بورس کالا جذب کرد

عضوکمیسیون اقتصادی مجلس گفت: در صورت ارتباط با بورس های جهانی و معرفی نقاط قوت اقتصاد کالا محور ایران از طریق بورس کالا، در مسیر جذب سرمایه گذاران خارجی و رونق اقتصادی حرکت خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،ناصر موسوی لارگانی به تسنیم گفت: عرضه محصولات مختلف در بورس کالا می تواند دست دلالان را از بازار محصولات کشاورزی مانند زعفران و پسته کوتاه کند به طوری که با عرضه محصولات در این بورس مشکلاتی که دلالان در بازار کشاورزی به وجود می آورند از بین رفته و قیمت این محصولات به صورت روزانه روی تابلو مشخص می شود.

وی تاکید کرد: عرضه محصولات در بورس کالا منجر به کشف قیمت شفاف و عادلانه و ایجاد رقابت می شود، این گزینه ها همان مواردی هستند که امروز در اقتصاد ایران کمرنگ است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اتصال بورس ایران به بازارهای جهانی به نفع خواهد بود،ادامه داد: در شرایطی که در تولید برخی محصولات کشاورزی، پتروشیمی و حتی صنعتی و معدنی دارای مزیت در دنیا هستیم، باید دریچه نگاه به بورس کالا را همانند بورس های کالایی دنیا بزرگ کنیم. به طوری که می توانیم با بورس های آسیایی و اروپایی همکاری و جذب مشتری داشته باشیم و زمینه اتصال به بورس های منطقه و جهانی را فراهم کنیم تا علاوه بر ورود مشتریان خارجی به اقتصاد، امکان صادرات محصولات و تاثیرگذاری بر قیمت های جهانی فراهم شود.

موسوی لارگانی گفت: بنابراین اگر بتوانیم با بورس های جهانی ارتباط داشته باشیم و نقاط قوت اقتصاد کالامحور ایران را از طریق بورس کالا به آنها معرفی کنیم، در جذب مشتریان و سرمایه گذاران خارجی و به تبع رونق اقتصادی حرکت خواهیم کرد. بورس کالا با تقویت زیر ساخت ها و همراهی بانک ها می تواند با اتصال به سایر بورس های کالایی کشورهای دیگر و عرضه محصولاتی مانند پسته و زعفران در رشد ارز آوری و همچنین تقویت صادرات اثر گذار باشد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ