کد خبر: ۷۴۰۱۰
۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

سیف وعده کاهش قیمت ارز را عملی نکرد/ علت رشد قیمت ها
نماینده مجلس:

سیف وعده کاهش قیمت ارز را عملی نکرد/ علت رشد قیمت ها

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی علت افزایش قیمت دلار را سال نوی میلادی عنوان کردند و از کاهش قیمت ها در بهمن خبر دادند اما سیف به وعده ها عمل نکرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد انارکی محمدی با اشاره به افزایش قیمت دلار در روزهای گذشته به خانه ملت گفت: از آنجایی که ارز ایران نفتی است، تنظیم بازار هم در دست دولت است که می تواند با عرضه ، قیمت ها را کنترل کند. در این میان اعضای کمیسیون اقتصادی با وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی بارها در زمینه مدیریت بازار ارز جلسه داشته اند که علت افزایش قیمت دلار را سال نوی میلادی عنوان کردند و از کاهش قیمت ها در ماه بهمن خبر دادند اما سیف به وعده ها جامع عمل نپوشاند.

وی با بیان اینکه دولت افزایش قیمت دلار در هفته های گذشته را طبیعی می دانست، افزود: میزان ارز در بازار و صرافی ها کاملا مشخص است. بنابراین باید ایراد کار را در جایی دیگر دنبال کرد. به همین جهت یا دولت در ورودی ارز مشکل دارد یا در مدیریت آن عملکرد کرد نامناسبی دارد. نوسانات ارزی مشکل عمده ای برای سرمایه گذاران ایجاد کرده چرا که بسیاری از آنها قراردادها را بسته اند و اکنون که قیمت ارز افزایش یافته در انجام باقی امور با مشکل مواجه می شوند.

این نماینده مجلس در این باره که تاثیر دلالان بر بازار ارز بیشتر از وزیر و رئیس بانک مرکزی است، گفت: وقتی مردم شاهد نوسان قیمت ارز هستند و دولت را در مدیریت آن ناتوان می بینند قطعا تصور می کنند افزایش قیمت از سوی دلالان رخ می دهد. چرا که دلالان باید ارتباطی با بانک مرکزی و صرافی ها داشته باشند که تنظیم بازار را در دست بگیرند.

انارکی محمدی ادامه داد: به نظر می رسد نوسانات قیمت ارز با به دلیل نبود ارز مورد نیاز است یا اگر ارز وجود دارد نظارتی بر آن نیست و دلالان می توانند  با کسب اطلاعات نسبت به افزایش و کاهش قیمت ارز اقدام کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ