کد خبر: ۷۴۰۱۴
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

تکرار روز سیاه وال استریت بعد از 90 سال / واکنش کاخ سفید

تکرار روز سیاه وال استریت بعد از 90 سال / واکنش کاخ سفید

سقوط دیروز شاخص های بورس آمریکا موجب شد تا برخی بعد از 90 سال از روز سیاه دیگری برای وال استریت نام ببرند و کاخ سفید مجبور به صدور بیانیه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از بی بی سی، سقوط عجیب و غریب دیروز شاخص بورس های جهان مخصوصا" آمریکا موجب شد تا برخی بعد از 90 سال از 1929،  دوشنبه سیاه دیگری را برای وال استریت نام گذاری کنند.

این افت شدید باعث واکنش مقامات سیاسی و اقتصادی ایالات متحده شده و به نظر می رسد تبعات این نزول در روزهای آتی بیشتر آشکار شود.

شاخص داو جونز با سقوط بیش از 1800 واحدی ریزش کرد و سپس در برگشت اصلاحی با افت 1176 واحدی روبرو شد. شاخص s & p500 هم با ریزش  113 واحدی ، روز بسیار بدی را گذارند. بامداد امروز هم ارزش شاخص بورس های آسیایی نیز سقوط کرد و شاخص نیکی بورس توکیو  و بورس تایوان با ریزش 5.6 و 5.3 درصدی روبرو هستند.

با این وضعیت بسیاری از سهامداران وال استریت مجبور به شناسایی زیان های سنگینی شدند اما اونس طلا واکنش جدی نشان نداده و با رشد 8 دلاری روبرو شده است.

به اعتقاد کارشناسان، انتشار گزارش بیکاری وزارت کار آمریکا نشان داد میزان اشتغال در ماه ژانویه بیش از حد انتظار رشد کرده و دستمزدها نیز افزایش داشته است. به همین دلیل نگرانی ها از احتمال افزایش تورم و افزایش نرخ بهره مطرح شد.در همین حال،

در این میان، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد: ترامپ بر بینان های اقتصادی بلندمدت متمرکز است که به طور فوق العاده ای قوی بوده و باعث تقویت رشد اقتصادی آمریکا، کاهش تاریخی بیکاری و افزایش دستمزد کارگران آمریکایی شده اند. برنامه اصلاح مالیات رییس جمهور و اصلاحات نظارتی باعث افزایش قدرت اقتصادی آمریکا خواهند شد و بهبود وضعیت مردم تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ