کد خبر: ۷۴۰۱۵
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۷

اعلام برنامه های دولت برای خودروهای سنگین فرسوده از زبان نهاوندیان

اعلام برنامه های دولت برای خودروهای سنگین فرسوده از زبان نهاوندیان

معاون اقتصادی رئیس جمهور برنامه های دولت برای خودروهای سنگین فرسوده را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد نهاوندیان درخصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل در برنامه تیتر امشب گفت: اگر بتوانیم همین اتوبوس های موجود در ناوگان حمل و نقل عمومی را نوسازی کنیم، بخش مهمی از آلودگی کلان شهرها از جمله تهران رفع می شود. تمامی هزینه های نوسازی خودروهای فرسوده از محل صرفه جویی انرژی صورت می گیرد. به این ترتیب که با جلوگیری از اتلاف انرژی حاصل از نوسازی، مقدار سرمایه لازم تامین می شود.

وی توضیح داد: کامیونی که در هر 100 کیلومتر 65 لیتر سوخت مصرف می کند، اگر نوسازی شود حداقل 50 درصد صرفه جویی سوخت به همراه دارد که رقم قابل توجهی است. بنابراین دولت در این شرایط می تواند مازاد این سوخت را صادر و بودجه آن را به چرخه اقتصادی تزریق کند. هدفگذاری دولت این است که ظرف مدت سه سال آینده خودروهای فرسوده را نوسازی کند. به این منظور از خودروسازان خواسته ایم با حداکثر توان خودرو بسازند که در کنار آن اشتغال‌زایی هم صورت بگیرد و بعد از آن بحث صادرات را دنبال می کنیم.

این مقام مسئول ادامه داد: درحال حاضر تعداد کامیون های داخلی بیش از نیاز داخل است، بنابراین برخی بیکار مانده اند. طرح ما این است که کامیون داران کلید خودروها را تحویل دهند و خودروی جدیدی با تسهیلات ویژه دریافت کنند.با این طرح برای 30 هزار نفر در بخش های مرتبط با صنعت اشتغال ایجاد می شود.

نهاوندیان گفت: تسهیلات دولت برای خودروهای سنگین 30 درصد است به این ترتیب علاوه بر آورده متقاضی، فرد می تواند با اقساط ماهیانه 2.5 میلیون تومان صاحب کامیون و نیز با پرداخت اقساط ماهیانه 6 میلیون تومان، مالک اتوبوسی نو شود.

وی درخصوص بازسازی بافت های فرسوده نیز گفت: در 2700 محله فرسوده، 19 میلیون نفر ساکن هستند، توجه به بحث بازسازی بافت های فرسوده از دیرباز مطرح بوده، اما پیگیری و رسیدگی به آن سرعت بالایی نداشته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ