کد خبر: ۷۴۰۷۰
۱۴:۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

عرضه 4 خودرو مشترک ایران و شرکتهای خارجی و احتمال افزایش قیمت
معاون وزیر صنعت خبر داد:

عرضه 4 خودرو مشترک ایران و شرکتهای خارجی و احتمال افزایش قیمت

معاون وزیر صنعت با اعلام افزایش تولید 24 درصدی تولیدات خودرو در 10 ماه ، از ورود 4 محصول مشترک ایران و شرکت های خارجی و احتمال افزایش قیمت ها در سال آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، منصور معظمی رئیس ایدرو به ایرنا گفت: یکی از اتفاقاتی که در حوزه خودروسازی پس از برجام رخ داد، عقد 6 قرارداد خودروسازی با شرکت های بین المللی بود.محصول یکی از این قراردادها اکنون وارد بازار خودرو شده و خودرو مشترک بین سیتروئن و سایپا نیز سال آینده وارد بازار می شود.محصول مشترک خودروسازی ایران و شرکت های خارجی به عنوان قراردادهای پسابرجامی وارد بازار خواهد شد.

وی افزود: امروز بالاترین رضایتمندی مردم از خودروها مربوط به محصولاتی است که به صورت مشارکتی با صاحبان برند تولید می شود.اکنون بیشتر برندهای خودروسازی در ایران برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کرده اند که سرمایه گذاری آنها با مشارکت 50 درصد است.نزدیک به 1.8 میلیارد دلار حجم سرمایه گذاری خارجی در حوزه خودروسازی ایران انجام شده یا در حال انجام است.

این مقام مسئول ادامه داد: صنعت خودروسازی ایران در 10 ماه سال جاری حدود 24 درصد افزایش تولید داشته به طوری که در دولت تدبیر و امید تولید خودرو از 700 هزار دستگاه به 1.65 میلیون خودرو رسیده است.

معظمی درخصوص اینکه آیا قیمت خودرو در سال آینده گران می شود ؟ توضیح داد: قیمت خودرو تابع بازار است و قیمت تمام شده یک محصول، مجموعه ای از قیمت های ثابت و سر بار است. تلاش این سازمان و وزارت صنعت بر این است که از طریق افزایش بهره وری این اتفاق نیفتد، اما وقتی سایر عوامل تولید از جمله نیروی انسانی و انرژی افزایش می یابد، به تبع آن قیمت یک محصول نیز افزایش خواهد یافت.

وی گفت: در 2 سال اخیر به صورت تقریبی افزایش قیمت خاصی در صنعت خودرو نبوده و ممکن است این افزایش حداقل یک تا 2 درصد بوده باشد.باید به سمتی رفت که بهره وری در این حوزه افزایش یابد ولی در نهایت درخصوص افزایش قیمت خودرو، شورای رقابت تصمیم گیرنده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ