کد خبر: ۷۴۰۷۴
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

محل افزایش سرمایه ۹۰ درصدی ذوب آهن تغییر کرد/ استفاده از روش معمول
بنابر اعلام مدیرعامل :

محل افزایش سرمایه ۹۰ درصدی ذوب آهن تغییر کرد/ استفاده از روش معمول

مدیرعامل ذوب آهن از منتفی شدن محل افزایش سرمایه ۹۰ درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی ها و استفاده از آورده نقدی و مطالبات سهامداران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، چهارشنبه پیش که ذوب آهن با رشد قیمت و صف خرید همراه شده بود، شاهد توقف نماد و سپس عدم تایید معاملات شد که به دلیل اعلام این شرکت فرابورسی مبنی بر برنامه افزایش سرمایه 90 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها رخ داد.

در این رابطه رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ هم از برگشت موضوع معافیت مالیاتی شرکت ها از محل افزایش سرمایه و تجدید ارزیابی دارایی ها به بورس پرس خبر داد و مسئولان فرابورس هم اعلام کردند برای حل مورد ذوب آهن و فراهم کردن بازگشایی نماد ، کمیته ایی را تشکیل خواهند داد.

در این میان اداره نظارت بر ناشران فرابورسی هم در نامه ایی به مدیرعامل ذوب آهن اعلام کرد: با عنایت به نامه 14 بهمن در مورد افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی دارائی ها ، به استحضار می رساند با توجه به توضیحات ارائه شده در نامه و ارائه گزارش توجیهی بدون ارزیابی کارشناسان رسمی دادگستری و عدم تصویب مبلغ افزایش سرمایه هیات مدیره و همچنین عدم طرح موضوع تجدید ارزیابی در لایحه بودجه سال 1397 و وجود ابهام در مورد گنجاندن موضوع در قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و عدم تعیین تکلیف افزایش سرمایه قبلی(از محل مطالبات و آورده نقدی) لذا انتشار اطلاعیه "پیشنهاد هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه" در 10 بهمن 96 ، با توجه به ابهامات اساسی ذکر شده موضوعیت نداشته و قابل اتکا نمی باشد.

در این خصوص لازم است تکلیف پیشنهاد افزایش سرمایه قبلی (از محل مطالبات و آورده نقدی) مورخ 2 دی 96 در سامانه کدال در اسرع وقت مشخص گردد.

همچنین در صورت تصمیم شرکت به انجام افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی ها، پس از مشخص شدن مشمولیت معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارائیها در قوانین ذکر شده و تصویب مبلغ آن در هیئت مدیره شرکت، اطلاع رسانی مناسب در این خصوص صورت پذیرد.

با این اوصاف در شرایطی زمان بازگشایی "ذوب" نامشخص است که احمد صادقی مدیرعامل این شرکت 3.3 هزار میلیارد تومانی از منتفی شدن افرایش سرمایه از مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها و استفاده از آورده نقدی و مطالبات سهامداران خبر داده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ