کد خبر: ۷۴۰۷۵
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰

پیشنهاد وزارت صنعت درخصوص تعلق یارانه سود به تولیدات صادراتی
به مجلس ارائه شد:

پیشنهاد وزارت صنعت درخصوص تعلق یارانه سود به تولیدات صادراتی

وزارت صنعت به مجلس پیشنهاد داد تخصیص یارانه سود تسهیلات به واحدهای تولیدی صادرات گرا ارائه شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، در بودجه سال ۹۷ پیش بینی شده واحدهای تولیدی صادرات گرا بتوانند از منابع بانکی سرمایه ثابت و سرمایه در گردش با نرخ های ارزان‌تر بهره بگیرند. این درحالی است که سال ۹۶ با ترکیبی از منابع موجود در صندوق توسعه ملی و بانک های عامل تا حدود ۱۳.۵ درصد نرخ سود تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی صادرات گرا کاهش یافت.

هرچند که این مسئله در سال جاری مدنظر قرار گرفت اما در راستای بهبود وضعیت واحدهای تولیدی صادرات گرا کافی نبود و باید قدم های بزرگتری برای بخش مذکور برداشت که بر همین اساس وزارت صنعت به مجلس پیشنهاد داده تا تخصیص یارانه سود تسهیلات اعطایی برای واحدهای تولیدی صادرکننده را ارائه کند.

چندی پیش نیز وزیر صنعت خواستار تصویب تسهیلاتی در قالب بودجه سال ۹۷ در مجلس شد تا بخش خصوصی به همراه تشکل‌های صادراتی بتوانند با کمک دولت به سمت ایجاد شرکت های بزرگ صادرکننده حرکت کنند.

محمد شریعتمداری پس از نشستی با اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواستار شد تسهیلاتی در قالب بودجه سال ۹۷ تصویب شود تا بخش خصوصی و اتاق‌های بازرگانی به همراه تشکل‌های صادراتی تخصصی بتوانند با حمایت نظام و دولت و از طریق منابع حمایتی و مشوق‌هایی که در اختیار قرار می‌گیرد به سمت ایجاد شرکت های بزرگ صادر کننده حرکت کنند.

به طور حتم باید شرایطی فراهم شود که واحدها، بنگاه‌ها و شرکت‌های صادر کننده در اندازه‌های متوسط و بزرگ بیشتر به وجود آیند، چراکه ایجاد توقعی مربوط به اینکه همه واحدهای تولیدی کوچک و بزرگ خود بتوانند محصولات را به بازارهای خارجی صادرات کنند مقدور نیست و هم اگر مقدور شود باعث رقابت مخرب در بازارهای بین المللی خواهد شد.

در صورت تحقق هدف مذکور مشوق‌هایی شامل حال کسانی که از طریق شرکت‌های بزرگ صادر کننده محصولات را به کشورهای خارجی ارسال می ‌کنند، خواهد شد، تا این شرکت‌ها نیز بیشتر و قوی تر شکل می گیرند. همچنین استفاده از کمک‌های فنی برای پرداخت یارانه سود تسهیلات اعطایی به واحدهای تولیدی صادرات گرا یکی دیگر از کارهایی است که باید مدنظر قرار گیرد و این گونه کمک‌ها هم برای سرمایه در گردش و هم برای تحقیق و توسعه این واحدهای تولیدی و صادراتی تأثیر گذار خواهد بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ