کد خبر: ۷۴۰۷۶
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۱/۱۸

جلوگیری از ایجاد قیمت های غیرواقعی با عرضه گندم در بورس کالا
نماینده مجلس مطرح کرد:

جلوگیری از ایجاد قیمت های غیرواقعی با عرضه گندم در بورس کالا

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: بهترین راه برای جلوگیری از قیمت های غیرواقعی، عرضه گندم در بورس کالا در قالب سیاست قیمت تضمینی است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،علی ابراهیمی درخصوص عرضه انواع محصولات کشاورزی در بستر بورس کالا گفت: انتظار می رود در آینده عرضه همه محصولات در حوزه کشاورزی فقط از طریق بورس کالا عملیاتی شود و اگر عرضه محصولات کشاورزی همچون گندم در بورس متوقف شود، در واقع برگشت به عقب است.

وی با بیان اینکه نقش بورس کالا در ایجاد شفاف‌سازی و افزایش کیفیت واقعی محصول، حائز اهمیت است، تصریح کرد: دولت در حالی طی سنوات گذشته همواره با اجرای سیاست خرید تضمینی از گندم‌کاران حمایت کرده که به نظر می رسد، بهتر آن است این حمایت به طور کلی از طریق بورس و به کمک اجرای سیاست قیمت تضمینی پیگیری شود تا هر محصولی با قیمت واقعی به مصرف کننده عرضه شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه عرضه گندم در بورس کالا، مؤثرترین روش برای جذب خریدار است، گفت: عرضه گندم در بورس ضمن شفاف‌سازی قیمت منجر به گستردگی بازار کالاهای کشاورزی از جمله این محصول استراتژیک خواهد شد،حتی با عرضه در بورس می توان برای خریداران که به کیفیت حساس هستند، کیفیت کالاهای این حوزه را ارتقا بخشید.بهترین راه برای جلوگیری از قیمت های غیرواقعی، عرضه گندم در بورس کالا در قالب سیاست قیمت تضمینی است.

ابراهیمی با اشاره به انجام معاملات محصولات در بورس کالا در بستری شفاف گفت: شاید در وهله اول اندکی مقاومت در عرضه محصولات در بورس کالا ایجاد شود اما نباید فراموش کنیم اصلی‌ترین راه موفقیت در بهبود کیفیت گندم و تسریع در پرداخت مطالبات کشاورزان عرضه آن در بورس کالا است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ