کد خبر: ۷۴۰۹۴
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۰

مخالفت رییس گمرک با ترخیص خودروهای در گمرک مانده

مخالفت رییس گمرک با ترخیص خودروهای در گمرک مانده

در حالی که یک ماه قبل رئیس سازمان توسعه تجارت خواستار ترخیص خودروهای در گمرک مانده شده بود، رئیس گمرک در نامه‌ای با این در خواست مخالفت کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، فرود عسگری در مکاتبه‌ای با مجتبی خسرو تاج رئیس کل سازمان توسعه تجارت اعلام کرد: امکان ترخیص خودروهای در گمرک مانده بدون مصوبه هیئت دولت وجود ندارد. به این ترتیب ترخیص خودروهای در گمرک مانده  با نامه گمرک به وزارت صنعت منتفی شد.

بنابراین گزارش،حدود یک‌ماه پیش رئیس سازمان توسعه تجارت در پیشنهادی به وزیر صنعت خواستار تعیین تکلیف خودروهای موجود در گمرکات و مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری شده بود.

عسگری در این نامه تاکید کرده، با توجه به مصوبه هیئت وزیران در خصوص ممنوعیت ثبت سفارش و  واردات خودروهای با سال ساخت بیشتر از یک سال عملا امکان ترخیص خودروهای موصوف بدون تصویب پیش نویس مصوبه پیشنهادی وجود نخواهد داشت.

بنابراین گزارش، خودروها که پیش از توقف سایت ثبت‌سفارش وارد گمرک شده بودند با مصوبه جدید هیات دولت که تاکید بر افزایش تعرفه و ممنوعیت واردات خودروهای بالای 40‌هزار دلار دارد، امکان ترخیص نداشته اند. این در حالی است که  رئیس سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای به وزیر صنعت خواستار ورود این خودروها با ساز و کاری جدید شده بود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ