کد خبر: ۷۴۱۰۰
۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۱

رویدادی مهم برای سایپا و دو سرمایه گذاری رنا و سایپا

رویدادی مهم برای سایپا و دو سرمایه گذاری رنا و سایپا

سایپا به همراه دو شرکت سرمایه گذاری رنا و ساپیا از فسخ قرارد داد ۱.۶ هزار میلیارد تومانی مربوط به دو شرکت خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در آخرین مورد مربوط به افشای اطلاعات با اهمیت، سایپا به همراه دو شرکت سرمایه گذاری رنا و ساپیا از فسخ قرارد داد 1.6 هزار میلیارد تومانی مربوط به دو شرکت خبر دادند. نماد این سه شرکت هم قبل از شروع معاملات امروز، بسته شد.

این سه شرکت در توضیحاتی مشابه اعلام کردند: در سال 95 تعداد 5 میلیارد و 707 میلیون و 674 هزار و 828 سهم از سهام شرکت مگاموتور و  2 میلیارد و 163 میلیون و 999 هزار و 932 سهم از سهام شرکت سازه گستر سایپا به شرکتهای توسعه گستر برنا ، تجارت الکترونیک خودرو تابان تاخت ، پیشگامان خوراک تابان ، توسعه سرمایه رادین ، ساربان سرمایه ایرانیان و ستاره سفیران آینده با انعقاد صلح نامه واگذار شده ولی به منظور اهمیت تامین پایدار و کنترل موثر بر زنجیره تامین مواد و قطعات تولیدی شرکت سایپا در نظر دارد نسبت به اقاله صلح نامه های واگذاری شرکتهای مذکور تا پایان سال 96 اقدام کند.

اقاله صلح نامه های واگذاری و انتقال شرکتهای مگاموتور و سازه گستر به سایپا فاقد هرگونه اثر سود و زیانی برصورتهای مالی شرکت اصلی است لیکن آثار سود و زیانی این رویداد بر صورتهای مالی تلفیقی نامشخص است و در صورت تعیین آثار مالی آن مراتب بلافاصله به اطلاع سازمان بورس رسانده خواهد شد.

تاریخ فسخ قرارداد در فرم فسخ قراداد 19 بمن 96 قیدشده لیکن این تاریخ زمان شروع عملیات فسخ و اقاله صلح نامه شرکتهای مذکور است و اقاله صلح نامه ها تا پایان سال 1396 قطعی خواهد شد.

مبلغ مطالبات شرکت سایپا از شرکتهای سازه گستر و مگاموتور به میزان 26،150 میلیارد ریال که طی قراردادهای سه جانیه به حساب خریداران سهام منتقل شده بود بواسطه انتقال این مطالبات به حساب سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر (سازه گستر و مگاموتور) ، پس از اقاله صلح نامه های مزبور مجموع ارقام قرار داد و مبلغ یاد شده بابت مطالبات به حساب سرمایه گذاریهای سایپا منظور خواهد شد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ