کد خبر: ۷۴۲۰۴
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۴

شوک تازه بازار ارز با دلار ۴۹۳۰ تومانی

شوک تازه بازار ارز با دلار ۴۹۳۰ تومانی

امروز هم بازار ارز افسار گیسخته بود تا با ثبت رکورد ۴۹۳۰ تومانی هر دلار ، شوک تازه ایی وارد شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، با وجود تداوم و تشدید و التهاب بازار ارز، به جز مواضع هر چند گاه یک بار برخی مسئولان و برنامه هایی مانند تصمیم جدید و بدیع بانک مرکزی در معرفی خریداران عمده به سازمان امور مالیاتی ، خبری از اقدام عملی و ضربتی دولت برای کنترل نیست تا هر روز شوک تازه ایی به بازار افسار گسیخته وارد شود.

به این ترتیب درحالی دیروز دلار برای اولین بار از 4857 تومان عبور کرد که با آغاز معاملات امروز ، هر دلار به 4930 تومان هم رسید ولی در حال داد و ستد بر روی 4918 تومان است. از سوی دیگر هر یورو برای لحظاتی از مرز 7 هزار تومان عبور کرد اما به قیمت 6180 تومان برگشت. هر پوند هم با 7100 تومان در حال معامله است.

بهای هر سکه قدیم و جدید هم با رشد 80 و 150 هزار تومانی به یک میلیون 530 و یک میلیون 592 تومان بالغ شد . قیمت هر گرم طلا نیز از 153 هزار عبور کرده است.

در این میان خبرگزاری تسنیم با انتقاد از این شرایط اعلام کرد صف های مقابل صرافی های توزیع کننده دلار بانکی شلوغتر از قبل شده ولی تا ساعت ١٢ هنوز صرافی های بانکی نرخ فروش ارز را اعلام نکرده اند.

این رکورد درحالی برای نرخ دلار ثبت شده که امروز سخنگوی دولت به مردم توصیه کرده بود برای خرید ارز هول نزنند. در هیاهوی گرانی دلار دو بار ارز رییس جمهور سوال شد که میداند قیمت هم اکنون چقدر است که وی در هر بار تاکید کرد قیمت این رقم نیست! 

یکبار در مصاحبه تلویزیونی از روحانی سوال شد که می دانید قیمت دلار 4750 تومان شده است؟ که وی پاسخ داد نه قیمت دلار آنقدر نیست و شما (مجری) نرخ تعیین نکنید.

وی در همان گفتگو و از دوربین سیما به مردم اطمینان داد که خیالشان بابت دلار راحت باشد.

هفته قبل نیز در نشست خبری، روحانی در پاسخ به این سؤال که "آیا می‌دانید قیمت دلار 4 هزار و 800 تومان شده است؟" گفته بود "نه، قیمت این نیست" و به فعالان بازار ارز اطمینان داده بود که "ذخایر کافی برای ارز داریم" البته روحانی قبل‌تر هم به مردم اطمینان داده بود که خیالشان راجع به دلار راحت باشد ولی از زمانی که روحانی خیال مردم را برای دلار راحت کرد تا امروز دلار بیش از 300 تومان گران شده است.

بنظر میرسد رییس جمهور برای اینکه در جریان تغییرات قیمت دلار در بازار ارز باشد از مشاوران خود و یا رییس کل بانک مرکزی بخواهد که گزارش روزانه از خیابان فردوسی را به وی ارائه دهند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ