کد خبر: ۷۴۲۲۲
۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵

توقف اجرای تعرفه واردات خودرو موجب فساد می‌شود
وزیر صنعت:

توقف اجرای تعرفه واردات خودرو موجب فساد می‌شود

وزیر صنعت با بیان اینکه توقف اجرای تعرفه‌ها در مرحله فعلی موجب ایجاد رانت و فساد می‌شود،گفت: افزایش تعرفه‌ها مصوبه هیات وزیران است و با رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری می‌تواند متوقف شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا،محمد شریعتمداری دیروز در حاشیه پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو با بیان اینکه توقف اجرای تعرفه‌ها در مرحله فعلی موجب ایجاد رانت و فساد می‌شود،گفت: در این رابطه منتظر نظر هیات عمومی دیوان عدالت اداری هستیم تا چه تصمیمی گرفته می‌شود. البته در این رابطه اطلاعات لازم را به آنها انتقال می‌دهیم.

وی درباره رای اولیه دیوان عدالت اداری افزود: در این رابطه هنوز رایی به دست ما نرسیده و به گمرکات و وزارت صنعت هم چیزی ابلاغ نشده است.

این مقام مسئول در پاسخ به سوالی درباره دلایل طولانی شدن قرارداد ایدرو با رنو گفت: مقدمات این قرارداد در حال عملیاتی شدن است و در حال بازدید از سایت‌های مختلف هستند،این قرارداد مسیر طبیعی خود را طی می‌کند.

شریعتمداری درباره دلیل افزایش شدید قیمت خودروهای وارداتی گفت: ضوابط قیمت‌گذاری وجود دارد و سازمان حمایت بر قیمت‌ها نظارت می‌کنند. البته خودروی وارداتی جزو کالاهایی که مشمول قیمت‌گذاری اجباری هستند، نیست اما با این حال واردکنندگان باید ضوابط قیمت‌گذاری را رعایت کنند ضمن آنکه بخشی از افزایش قیمت‌ها نیز به رشد نرخ ارز و افزایش تعرفه‌ها باز می‌گردد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ