کد خبر: ۷۴۲۲۴
۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۵

گشایش اعتبار اسنادی ۲۰۲ میلیون یورویی نیروگاه خرم آباد

گشایش اعتبار اسنادی ۲۰۲ میلیون یورویی نیروگاه خرم آباد

مدیرعامل هلدینگ برق و انرژی صبا از گشایش کامل اعتبار اسنادی ۲۰۲ میلیون یورویی نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد به عنوان زیرمجموعه این هلدینگ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،محمدرضا اسلامیان با اشاره به اینکه نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد از سال 85 وارد فاز عملیاتی شد، گفت: سال 85 این پروژه به صورت عملیاتی آغاز و با استفاده از حساب ذخیره ارزی، دو اعتبار اسنادی به میزان 32 و 151 میلیون یورو گشایش یافت.

وی تصریح کرد: متاسفانه در این مدت ، فقط اعتبار اسنادی اولی محقق و به همین دلیل ادامه عملیات اجرایی  پروژه در سال 92 با وقفه مواجه شد و در پی  گشایش LC دوم در بهمن ماه 96 به مناسبت دهه فجر پروژه به صورت عملیاتی آغاز  شد.

این مقام مسئول در رابطه با جزییات این پروژه گفت: شرکت مولد نیروی خرم آباد  سرمایه گذار و مجری پروژه نیروگاه 968 مگاواتی سیکل ترکیبی خرم آباد  یکی از زیر مجموعه های هلدینگ برق وانرژی صبا و وابسته به بنیاد مستضعفان است . پروژه نیروگاه خرم آباد در ابتدا جهت احداث 8 واحد گازی به ظرفیت 1296 مگاوات پیش بینی شده بود که  به دلیل  تغییر سیاست های وزارت نیرو، مقرر شد پروژه در دو فاز، به صورت 2 بلوک سیکل ترکیبی اجرا شود.

اسلامیان ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه با گشایش اعتبار اخیر  عملیات اجرایی برای  احداث یک بلوک سیکل ترکیبی به ظرفیت 500 مگاوات  شدت گرفته است.افزایش سطح ولتاژ برق در منطقه، پاسخ به نیاز روزافزون رشد مصرف برق منطقه ناشی از گسترش صنایع محلی، توسعه کشاورزی،  تامین بخشی از تقاضای شبکه سراسری برق و کمک به افزایش پایداری ، افزایش ظرفیت تولیدی برق منطقه و کشور ، ایجاد زمینه های اشتغال در منطقه، اهداف و سیاست های راهبردی بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح است.

وی افزود: با توجه به توان 500مگاواتی این نیروگاه که تقریبا یک دهم نیاز توسعه سالانه صنعت برق ایران است  انتظار داریم مسئولان محلی و بانکها به عنوان موثرترین یار و همراه گروه تخصصی برق و انرژی صبا  نقشی موثر در اجرای این پروزه ملی که مصداقی از راهبرد تامین اهداف اقتصاد مقاومتی است ایفا کنند.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ