کد خبر: ۷۴۲۵۸
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷

توضیح سفیران  آفریقای جنوبی و ترکیه در مورد همکاری با بورس ایران

توضیح سفیران آفریقای جنوبی و ترکیه در مورد همکاری با بورس ایران

سفیران آفریقای جنوبی و ترکیه در تهران در مورد فهرست شدن شرکت های بورسی و علت عدم اجرای همکاری دو کشور در بورس ایران توضیح دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، ویلیام مکس‌وایتد سفیر آفریقای جنوبی در تهران در گفت وگو با برنامه تلویزیونی سفیران با اشاره به حمایت از سرمایه‌گذاری مشترک بین بخش‌های خصوصی و دولتی ایران و آفریقای جنوبی و امضاء قرارداد مبارزه با پول‌شویی و حذف مالیات مضاعف ، اعلام کرد: هیچ کشوری نمی‌تواند تعیین تکلیف کند که با چه کشوری معامله کنیم و نکنیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از بازار سرمایه ایران اطلاع دارد؟ گفت: در مورد ظرفیت های بازارسرمایه متاسفانه اطلاعات زیادی ندارم اما مراوداتی بین بانک مرکزی ایران و بانک مرکزی آفریقای جنوبی وجود دارد و تفاهم نامه ای در دست تهیه است. بورس ایران تمایل دارد برای انتقال تجربیات با بورس ژوهانسبورگ در ارتباط باشد و علاقه داریم این اتفاق بیافتد ولی هنوز نتوانستیم قرارداد قطعی و رسمی بدست اوریم.

وی با بیان اینکه بورس ژوهانسبورگ یکی از قدیمی ترین و برجسته ترین بورس ها در دنیا و قاره آفریقا است، افزود:منتظریم شرایطی فراهم شود تا شرکت های هر دو کشور در بورس یکدیگر ، فهرست شوند و بتوانیم در زمینه انتقال تجربیات با یکدیگر همکاری کنیم.

رضا هاکان‌تکین سفیر ترکیه نیز با اشاربه تحارت 11 میلیارد دلاری با ایران طس 11 ماه سال میلادی گذشته و هدف رویسای جمهور دو کشور مبنی بر حجم ۳۰ میلیارد دلاری ، ادامه داد: اگر بتوانیم راه پیش روی بخش خصوصی دو کشور را باز کنیم می‌توانیم به ارقام بالاتر دست یابیم.

وی در مورد اقدامات ترکیه در بازار سرمایه ایران و انجام و توافقاتی، گفت: دراین خصوص گام‌های مهمی برداشته شده ولی هنوز اجرایی نشده و مشکلاتی در روابط بانکی وجود دارد. امیدواریم در دوران پیش رو در نقطه بهتری باشیم و همکاری بین بورسی در چارچوب موافقت‌هایی که امضا شده، پیش رود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ