کد خبر: ۷۴۲۷۶
۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

بخشی از نقدینگی بورس به بازار ارز رفت / لزوم حمایت از بازار سرمایه
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

بخشی از نقدینگی بورس به بازار ارز رفت / لزوم حمایت از بازار سرمایه

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با اعلام لزوم حمایت از بازار سرمایه گفت: التهابات ارزی اخیر، بورس را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد بخشی از نقدینگی آن به بازار ارز منتقل شود.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رحیم زارع درباره وضعیت بورس به خانه ملت گفت: شاخص بورس طی هفته های در مجموع روند صعودی داشته و به نحوی که روی رقم 98 هزار و 347 واحد ایستاد. هرچند رشد شاخص معمولا کمتر از 300 واحد بود. التهابات ارزی اخیر، بورس را تحت تاثیر قرار داد و باعث شد بخشی از نقدینگی آن به بازار ارز منتقل شود که البته این موضوع تبعات مناسبی برای اقتصاد به همراه ندارد.

وی با تاکید بر لزوم تقویت بخش مولد اقتصاد ادامه داد: برای جلوگیری از رونق بازا ارز، باید سوداگری بازار سرمایه تقویت شود به نحوی که این انگیزه در جامعه ایجاد شود که نقدینگی بیشتری به بورس سوق داده شود. افزایش قیمت جهانی فلزات، نفت و همچنین نرخ ارز در رشد شاخص بورس موثر بوده اما نباید فراموش کرد زمانی شاخص بورس از رشد مطلوبی برخوردار بوده که افزایش آن متاثر از رشد سودآوری شرکت های بورسی باشد.

زارع افزود: شرکت های بورسی باید صورت های مالی خود را براساس استانداردهای مالی بین المللی منتشر کنند تا زمینه جذب سرمایه های بیشتر در بورس فراهم شود. اگر حمایت های بیشتری از بازار سرمایه انجام شود زمینه تامین نقدینگی مورد نیاز برخی واحدهای تولیدی از طریق بازار سرمایه فراهم می شود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ