کد خبر: ۷۴۲۷۸
۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

گلایه های پژو از حرف تا عمل مسئولان ایرانی و پیش بینی کاهش قیمت پژو ۲۰۰۸
قائم‌مقام خاورمیانه و آفریقای پژوسیتروئن خبر داد:

گلایه های پژو از حرف تا عمل مسئولان ایرانی و پیش بینی کاهش قیمت پژو ۲۰۰۸

قائم‌مقام خاورمیانه و آفریقای پژوسیتروئن با اعلام گلایه هایی از مسئولان و فاصله حرف تا عمل از پیش بینی کاهش قیمت پژو ۲۰۰۸ در راستای داخلی سازی ۵۰ درصدی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، ژان کریستف کمار در خصوص اینکه چرا مشتریان نمی‌توانند حسی مطلوبی نسبت به ورود خودروهای پسابرجامی طبق وعده‌های صورت گرفته و آن هم در کوتاه‌مدت داشته باشند به دنیای اقتصاد گفت: علت آن در اقتصاد غیرقابل پیش‌بینی ایران است. نمی‌توان بدون ایجاد بسترهای مناسب برای حضور سرمایه‌گذاران خارجی، از سرمایه‌گذاران خواست در ایران حضور داشته باشند.

وی نوسان نرخ ارز را یکی از چالش‌های سرمایه‌گذاری خارجی در ایران دانست و تاکید کرد: هم‌اکنون چیزی در ایران تغییر نکرده، حال آنکه از سرمایه‌گذار خواسته می‌شود در ایران حضور یابد،  سرمایه‌گذاری و تولید کند و حتی صادرات هم داشته باشد اما توقعی در تغییر ساختار اقتصادی نداشته باشد. فاصله حرف تا عمل مسئولان علاقه‌مند به حضور سرمایه‌گذار خارجی در ایران بسیار زیاد است.

این مقام مسئول درخصوص شعاری که این روزها به‌خصوص از سوی نمایندگان مجلس مبنی‌بر حذف مونتاژکاری از صنعت خودروی ایران شنیده می‌شود، گفت: این شعار فقط ادعایی است از سوی برخی مسئولان، چرا که گمرک و بانک‌ها به هیچ عنوان برای چنین کار بزرگی آمادگی لازم را ندارند. 

کمار ادامه داد: ارتباطات بانکی بین ایران و کشورهای خارجی هنوز مشکل دارد و دسترسی به ارز و تامین مالی عملیات داخلی از طریق استقراض از بانک‌های بزرگ دنیا ممکن نیست. اما در کنار مشکلاتی که این روزها گریبانگیر بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی است و دولت نیز بر آنها واقف است، گفتن این نکته نیز ضروری به‌نظر می‌رسد که حضور در ایران اگر چه با توجه به اقتصاد دولتی، برای سرمایه‌گذاران با مشکلاتی همراه است اما آنها از این حضور چندان ضرری نمی‌کنند.

وی افزود: پژو شریک سابقه‌دار ایران است و بخش اعظم بازار خودروی ایران همچنان در اختیار این شرکت فرانسوی قرار دارد. طبق آماری که این شرکت طی نیمه دوم سال ۲۰۱۷ از عملکرد در بازارهای جهانی منتشر کرد، محصولات تولیدی پژو در ایران به تنهایی توانسته بود آن را به عرش برساند به‌طوری‌که بیشتر خودروهای تولیدی در بازار‌های جهانی با کاهش تولید و فروش مواجه بوده حال آنکه در بازار ایران تنها خودروی ۴۰۵ از رشد ۱۶۵۵ درصدی برخوردار شد.

قائم‌مقام خاورمیانه و آفریقای پژوسیتروئن تاکید کرد: با گذشت دوسال از حضور در ایران، با مشکلات غیرمنتظره گریبانگیر شدیم و همین مساله روند اجرای قرارداد را کند کرده، هر چند رقبای ما نیز در این گودال مشکلات افتاده‌اند.

کمار درخصوص اینکه چرا قیمت پژو  ۲۰۰۸ در روز عقد قرارداد ۷۵ میلیون تومان اعلام شده اما هم‌اکنون ۱۰۴ میلیون تومان از سوی ایکاپ به‌فروش می‌رسد؟ گفت: هیچ‌گاه در مورد قیمت محصولات پژو در ایران اظهار نظر نکرده هر چند در این مورد باید واقع‌بین بود. بطور مثال منحنی نرخ برابری لیر با یورو نوسانات چشمگیری ندارد حال آنکه در ایران نرخ ارز به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست.

وی با تاکید بر علاقه‌مندی این شرکت به داخلی‌سازی محصولات در ایران اظهار داشت: ۷۶ قطعه‌ساز ایرانی برای داخلی‌سازی قطعات خودروهای تولیدی در ایران و همکاری با ایکاپ انتخاب شدند و در حال حاضر در مرحله خرید ماشین‌آلات و آموزش کارکنان در این باره هستند.پژو ۲۰۰۸ و ۳۰۱ قطعات مشترک زیادی دارند و داخلی‌سازی آنها نیز به ۵۰درصد خواهد رسید،با داخلی‌سازی بیشتر، قیمت خودروهای تولیدی در ایران کاهش خواهد یافت،در آینده قیمت پژو ۲۰۰۸ نیزبا داخلی‌سازی بیشتر کاهش می‌یابد.

کمار درباره احتمال فعالیت مستقل این شرکت در ایران مانند طرح رنو برای دور جدید فعالیت‌ها در ایران گفت: چنین برنامه‌ای نداریم و از همان ابتدا نیز اعلام شد شرکای تاریخی در ایران داریم که حدود ۴۰ سال با آنها کار کرده‌ایم و آینده‌ را در ایران با این شرکا می‌سازیم. بنابراین اگر شرکت دیگری کار دیگری می‌کند برنامه خود است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ