کد خبر: ۷۴۲۸۲
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

واکنش تهران به سخنان رئیس‌جمهوری فرانسه

واکنش تهران به سخنان رئیس‌جمهوری فرانسه

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور فرانسه گفت: ایران هرگز اجازه نخواهد داد دیگران در جهت کاهش توان دفاعی و بازدارندگی ایران صلح‌جو تلاش و هم‌زمان کشورهای منطقه را به انواع سلاح‌های مرگبار تجهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی در واکنش به سخنان اخیر امانوئل مکرون گفت: ایران خواستار تحقق و تحکیم صلح و امنیت همسایگان و منطقه حساس و پرالتهاب خاورمیانه است و در این راه و با در نظر داشتن اصول ثابت خود که تقویت ثبات و امنیت برای خود و همه منطقه است، تمامی تلاش و توان را در جهت مبارزه با تهدیدات امنیتی و بی‌ثبات‌ساز گروه‌های تروریستی به کار گرفته است.

وی افزود: اظهارات اخیر رئیس‌جمهور فرانسه مبتنی بر نوعی پیش‌داوری و نگاه غیرواقع‌بینانه به تحولات منطقه است. داشتن چنین رویکرد جانب‌ دارانه‌ای کمکی به بهبود اوضاع نخواهد کرد. ایران با نگاهی منطقی و واقع‌بینانه و با درک شرایط اروپای امروز و به‌ویژه شرایط فرانسه بعد از ایالات‌متحده، انتظار دارد اروپا بتواند در مسیر همگرایی،استقلال و داشتن درک واقع‌بینانه از تحولات جهانی و این منطقه حساس گام‌های دقیق‌تری در جهت صلح و امنیت جهانی بردارد.

قاسمی تصریح کرد: توانمندی‌های موشکی ایران در چارچوب دکترین نظامی ایران که مبتنی بر سیاست‌های تدافعی و بازدارندگی است قرار دارد و آنچه خطر واقعی است، رقابت ایالات‌متحده و برخی کشورهای اروپایی در فروش سلاح‌های پیچیده و پیشرفته به برخی کشورهای خاص منطقه است که اقدامی تحریک‌کننده به‌شمار می‌رود و با این انباشت تسلیحات و تقویت و گسترش زرادخانه‌های پرشمار ناامنی و بی‌ثباتی منطقه‌ای را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ