کد خبر: ۷۴۳۰۸
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۸

توصیه بورس به سهامداران دو شرکت / علت رشد

توصیه بورس به سهامداران دو شرکت / علت رشد "ثنوسا"و رویداد مهم دو نماد

بورس تهران به سهامداران تایپکو و سرمایه گذاری پتروشیمی ، توصیه ایی کرد و ساختمان تهران درباره دلیل رشد قیمت سهام توضیح داد. قند قزوین و خط دریا بندر هم از تعدیل ۳۹ درصدی سود و رویداد با اهمیت خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام که شاخص بورس با رشد حدود 89 واحدی به رقم 98 هزار و 429 واحدی رسید، بورس تهران اعلام کرد طی نامه 17 بهمن موارد معوق اطلاع رسانی و لزوم افشای فوری را به تایپکو و سرمایه گذاری پتروشیمی تاکید کرده اما این دو شرکت موارد را رعایت نکرده اند. بنابراین به سهامداران توصیه می شود این موضوع را در تصمیم گیری ها لحاظ کنند .

نوسازی و ساختمان تهران هم که بعد از رشد 20 درصدی قیمت در 5 روز کاری با توقف نماد مواجه شده بود، اعلام کرد تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده و به نظر می رسد نوسان قیمت سهام بجز تعدیل پیش بینی فروش پروژه ظفر در 15 بهمن، هیچگونه تغییری در بودجه حادث نشده و شایعات فضای مجازی تکذیب شده و مورد تائید نیست.

همچنین شرکت های قند قزوین و خط دریا بندر از تعدیل سود و رویدادی با اهمیت خبر دادند و با توقف نماد روبرو شدند.

براساس این گزارش، "قزوین" سود هر سهم را با سرمایه 33 میلیارد تومانی ، 39 درصد رشد داد و از 500 به 695 ریال رساند و دلیل آن را افزایش جذب چغندر قند و افزایش تولید محصولات و شناسایی یارانه دولتی (مابه التفاوت فروش شکر) و اصلاح نرخ فروش شکر، تفاله و ملاس اعلام کرد. 

"حبندر" نیز که با سرمایه بیش از 15.8 میلیارد تومان در فرابورس حضور دارد از افزایش 40 درصدی قرار داد خبر داد و اعلام کرد: قرارداد راهبری و تعمیر و نگهداری شناورهای جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان که از 12 دی در حال اجراء بوده و قبلا" نیز انجام می شد، همزمان با خاتمه قرارداد قبلی در قالب قرارداد جدید ادامه یافته و درآمد ماهانه قرارداد قبلی 5.044 میلیون ریال و در قرارداد جدید به حدود 7.111 میلیون ریال افزایش یافته است.    

انتهای پیام
 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ