کد خبر: ۷۴۳۱۱
۰:۸ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹

آکادمی بورس با ۵۰ برگزیده وارد مرحله دوم شد/ توصیه های مربیان

آکادمی بورس با ۵۰ برگزیده وارد مرحله دوم شد/ توصیه های مربیان

آکادمی بورس با اتمام مرحله نخست و معرفی ۵۰ برگزیده ، داوران و مربیان و انجام قرعه کشی وارد مرحله دوم شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، عصر دیروز جلسه معارفه نخستین آکادمی بورس و قرعه کشی 50 نفر برتر جهت آغاز مرحله دوم در مجموعه گالریا با حضور شرکت کنندگان، امین آذریان دبیر کمیته اجرایی آکادمی بورس، مربیان، فعالان بازار سرمایه و جمعی از خبرنگاران برگزار شد.

آذریان با اشاره به قوانین این مرحله از مسابقه گفت: اگر زیان شرکت‌کنندگان به بیش از ۵۰ درصد سرمایه اولیه برسد، از مسابقه حذف خواهند  شد، این در حالی است که با اتمام مسابقات سود به شرکت‌کنندگان تعلق خواهد گرفت و تنها سرمایه اولیه از نفرات برتر گرفته می‌شود، اما مابه‌التفاوت سرمایه اولیه و سرمایه باقی‌مانده در شرایط زیان از شرکت‌کنندگان گرفته نخواهد شد. 

وی افزود: افراد حق خرید عرضه اولیه، حق تقدم‌ها، آپشن و بازار پایه را ندارند و سبد سهام شرکت‌کنندگان در هر روز باید حداقل از دو سهم مختلف تشکیل شده باشد،حتی اگر نمادی بسته شده و تا پایان مسابقات بازگشایی نشود، آن سهم با قیمت بسته شده در پرتفوی محاسبه می‌شود.

توضیحات و توصیه های مربیان

مهدی دلبری کارشناس بازار سرمایه و یکی از مربیان آکادمی بورس نیز با اشاره به اهمیت اخلاق حرفه‌ای در معاملات گفت: مدت یک ماهه در نظر گرفته شده در این مسابقه بسیار مناسب است و می‌تواند جذابیت و هیجان مسابقه را بیشتر کند.

رضا علوی مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات هم گفت: کسانی که در این مسابقه شرکت کردند بازار مالی را به خوبی می‌شناسند. بنابراین با پیشرفت اینگونه برنامه‌ها در سال‌های آینده می‌توان انتظار داشت مدیران بازار سرمایه از بین این افراد انتخاب شوند. 

لیلا مجیدی مدیرعامل کارگزاری بانک کار‌آفرین اظهار داشت: افراد می‌توانند در بازار سرمایه قضاوت متفاوتی داشته باشند، اما آنچه در بین اعضای گروه اهمیت دارد،قانع کردن من بر مبنای تحلیل و انتخاب یک پورتفولیو است که در نهایت با مشورت به نتیجه می‌رسیم.

همچنین عظیم ثابت سرپرست تحلیل تامین سرمایه تمدن و مربی دیگر آکادمی بااشاره به اهمیت اخلاق و نگاه سالم در بازار سرمایه گفت: با توجه به محدود بودن فرصت در نظر گرفته شده، شرکت‌کنندگان باید استراتژی‌های موفق کوتاه مدتی داشته باشند.

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه نیز به عنوان مربی آکادمی در تشریح استراتژی خود گفت: آموزش همراه با تفریح فرصت خوبی را فراهم می کند اما باید از استراتژی‌های کوتاه مدتی در این یک ماه استفاده کرد.

مصطفی صفاری مدیر سبدگردان سرمایه ایرانیان نیز گفت: در این مدت یک ماهه که در اختیار شرکت‌کنندگان قرار دارد باید از استراتژی‌های کوتاه مدت روزانه استفاده کرد که در این بین، استراتژی تکنیکال اهمیت بسیاری دارد. همچنین اکنون زمانی است که صورتهای مالی شرکت‌ها منتشر شده و عرضه های بسیاری نیز در حال انجام است که فرصت خوبی را فراهم می‌کند اما باید در نظر داشت که نرخ بهره ۲۰ درصدی تاثیر خود را روی بازار سرمایه خواهد گذاشت که باید مراقب آن بود.

امیر سیدی عضو شورای سیاست‌گذاری نیز توضیح داد: بازار سرمایه با وجود رشدی که داشته،هنوز در بین مردم شناخته نشده و با انعکاس برگزاری این مسابقه و بعد آموزشی آن در جامعه، می‌توان انتظار داشت بیشتر از نسل‌های قبل به بازار سرمایه پرداخته شود. 

پس از اظهارات مربیان آکادمی، مراسم قرعه‌کشی‌ صورت گرفت و مربیان اعضای گروه خود را انتخاب کردند . به این ترتیب 50 نفر برتر به 10 گروه 5 نفره تقسیم و فعالیت خود را با سرمایه اولیه یک میلیون تومانی که توسط تامین سرمایه تمدن تامین می­ شود، آغاز و در 24 اسفندماه به پایان خواهند رساند.

بنابراین گزارش،مسابقه آزاد معامله گری با عنوان آکادمی بورس با همکاری تامین سرمایه تمدن، بورس تهران، کانون نهادهای سرمایه گذاری، شرکت ره پویان پردازش گستر صحرا ، توسط گروه دانش شاخص بازارسرمایه برگزار می­ شود.

فهرست 50 برگزیده برتر مرحله اول آکادمی بورس

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ