کد خبر: ۷۴۳۲۵
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹

۴ وزارتخانه در وارداتِ مشابه تولید داخل تخلف کردند
نماینده مجلس:

۴ وزارتخانه در وارداتِ مشابه تولید داخل تخلف کردند

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ گفت: وزارتخانه های نفت، نیرو، راه و بهداشت از جمله وزارتخانه هایی هستند که مشابه برخی از کالاهایی را که در داخل تولید می شود،​ وارد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، حمیدرضا فولادگر در پانزدهمین جشنواره تولید ملی- افتخار ملی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی و اشتغال از اولویت های سال جاری بوده،گفت: از جمله اقدامات کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل 44، ارائه گزارش های نظارتی و در صورت نیاز ، اصلاح قانون است.

وی ادامه داد: در کمتر از یکسالی که از عمر این کمیسیون در مجلس دهم می گذرد، گزارش این کمیسیون در حوزه اصل 44 ارائه شد که در آن، آسیب شناسی و اقدامات انجام شده و نشده را در این حوزه بررسی کردیم.اصل 44 فقط به خصوصی سازی و واگذاری مربوط نمی شود،تکالیف دیگری در حوزه انحصار و رقابت و نهاد تنظیم گر هم از جمله وظایف است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه گاهی اوقات به بحث های اساسی اقتصادی کمتر و به بحث های فرعی اقتصادی بیشتر پرداخته می شود ،گفت: در گزارشی که ارائه شد، اعلام کردیم قادر به تولید­ چه ماشین آلاتی در داخل ­هستیم اما همین ماشین آلات از خارج وارد می شود.وزارتخانه های نفت، نیرو، راه و شهرسازی و بهداشت از جمله وزارتخانه هایی هستند که مشابه برخی از کالاهایی را که در داخل تولید می شود،​ وارد می کنند.

فولادگر با اشاره به اینکه در حال اصلاح قانون حداکثر استفاده از تولید داخل هستیم، اضافه کرد: این قانون راه های فراری داشت که سعی کردیم آن را اصلاح کنیم.با وجود این قانون،​ 9 مورد تجهیزات به ارزش حدود 1.5 میلیارد یورو ­را که­ نمونه داخلی آن تولید می شود اما توسط برخی از وزارتخانه ها از کشورهایی مانند کره،​ چین، ایتالیا، آلمان و اتریش وارد شد، در گزارش مطرح کردیم.

وی گفت: در اصلاح این قانون تلاش کردیم ضمانت اجرای آن را قوی تر کنیم و رسانه ها نیز باید در این زمینه کمک کنند.اجرای قانون بهبود کسب و کار در دولت یازدهم آغاز­شد اما هنوز کاملا اجرایی نشده،یکی از این موارد در تدوین آئین نامه این قانون از نظر بخش خصوصی استفاده شود اما این گونه نشده است.باید کمک کنیم 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی که قرار است به اشتغال اختصاص داده شود در جای درست مصرف و به هدر نرود.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ