کد خبر: ۷۴۳۳۱
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹

دفاع دوباره از بازار بدهی و کاسبی روزانه ۲۰ هزار سهامدار از جمعیت ۱۰ میلیونی
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد:

دفاع دوباره از بازار بدهی و کاسبی روزانه ۲۰ هزار سهامدار از جمعیت ۱۰ میلیونی

رییس سازمان بورس با دفاع دوباره از بازار بدهی و رشد ۱۲ برابری آن در ۳ سال، اعلام کرد:حداقل ۲۰ هزار سهامدار از ۱۰ میلیون دارنده کد، هر روز فعال بوده و شغل این تعداد، بازار سرمایه است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی که  عصر دیروز در همایش مدیریت، تولید ملی و توسعه اشتغال سخنرانی می کرد، با اشاره به ارزش روز 390 هزار میلیارد تومانی بازار سهام شرکت های بورسی اظهار داشت: در سال جاری انتشار اوراق بدهی با افزایش 27 درصدی به 60 هزار میلیارد تومان رسیده که نسبت به 5 هزار میلیارد تومان سال 93 حکایت از رشد 12 برابری دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته اعتراضات به بازار بدهی زیاد بود. چرا که برخی معتقد بودند وجود اوراق بدهی، بازار سهام را تضعیف می کند. با این نگاه سلبی هیچ شرکت جدیدی هم نباید پذیرش شود که به گفته این دسته از کارشناسان، بازار شاداب بماند که با این نگاه سلبی موافق نیستم. باید انتشار این اوراق یا هر اوراق دیگر مدیریت شود اما نباید از ویژگی های زیاد بازار بدهی از جمله تعیین نرخ تأمین مالی عادلانه غافل بود.

این مقام مسئول با اشاره به مخالفت با افکار و تصمیمات افراطی، اعلام کرد: حداقل 20 هزار سهامدار از 10 میلیون دارنده کد سهامداری ، هر روز فعال بوده و شغل و محل کسب درآمد این تعداد، بازار سرمایه است.

به گفته محمدی، در صورت نبود مشکل سیاسی خاص، سال آینده عضویت سازمان بورس و اوراق بهادار ایران در آیسکو از حالت "ناظر" به "عادی" تغییر می کند و با تحول در جذب سرمایه خارجی بسیار موثر خواهد بود.

انتهای پیام

 


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
نظرات بینندگان
» فردوسی؟ | ساعت ۱۲:۴ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
3
0
پاسخ
بجای عرضه اولیه هر روزه شاهد سریال بی پایان عرضه اخزا و سخاب و .... هستیم.
واقعا شادابی و امید با این عرضه ها از بازار رخت بر بسته و این 20 هزار کد فعال کاره هر روزه شان حرص خوردن و استرس شده.
» ناشناس | ساعت ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
3
2
پاسخ
یکی از اون 20 هزار فعال روزانه من هستم که از دو سال قبل تا وحالا 80درصد تو سهام گروه سایپا و بانکی تو ضررم.امار غلط دادن رویه شده تو کشور.
» ناشناس | ساعت ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
پاسخ
بورس را با بستن نمادهای بانکی بی اعتبار کردید حالا هزینه آن را کشور در بازار ارز می دهد !!!
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ