کد خبر: ۷۵۳۴۰
۹:۵ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰

انتقاد تند از رشد ارز و عواقب خطرناک برنامه بانک مرکزی / وزیر به صحن می آید
نماینده مجلس اعلام کرد:

انتقاد تند از رشد ارز و عواقب خطرناک برنامه بانک مرکزی / وزیر به صحن می آید

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی با بیان اینکه افزایش نرخ ارز طرحی از پیش تعیین شده است، گفت: نرخ دلار روز به روز روند رو به رشد را طی کرده تا به مرز رقم دلخواه جنابان برسد و وزیر اقتصاد در قبال آن باید پاسخگو باشد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امیر خجسته به خانه ملت گفت: نوسانات قیمت دلار به بحث داغ این روزهای بازار اقتصادی تبدیل شده که نه تنها ثباتی در قیمت وجود نداشته بلکه روز به روز روند رو به رشد را طی کرده تا به مرز رقم دلخواه جنابان برسد. برای دلایل افزایش قیمت ارز می توان به موارد متعددی اشاره کرد که اگر در روزهای ابتدایی افزایش نرخ رشد قیمت ارز اقدامات مناسبی انجام می شد امروز شاهد تلاطم در بازار ارز نبودیم.

وی تصریح کرد: 6 ماه پیش در مورد نرخ ارز به گروه اقتصادی دولت هشدار دادم اما با گذشت این زمان افزایش صعودی نرخ و اعلام قبلی از جلوگیری افزایش تصاعدی نرخ ارز کما فی سابق تدبیر مطلوبی جهت کنترل اندیشیده نشده است.برنامه سه گانه بانک مرکزی یک راه حل موقتی است که در بلند مدت عواقب خطرناکی برای اقتصاد ایران در پی خواهد داشت و منجر به رکورد تورمی می شود که به خودی خود یک پدیده بحران زاست. در این خصوص وزیر اقتصاد بزودی باید در صحن علنی به نمایندگان و ملت پاسخگو باشد. 

این نماینده مجلس ادامه داد: افزایش صعودی قیمت ارز با عدم نظارت، قدرت خرید مردم را کاهش می دهد. متاسفانه گروه اقتصادی به دنبال این است که گرانی ها را از طریق افزایش قیمت ارز بر مردم تحمیل کند.حفظ ارزش پول ملی یکی از وظایف دولت  است که اگر وزارت اقتصاد و بانک مرکزی در حفظ آن ورود پیدا نکنند خسارت سنگین و جبران نا پذیری به اقتصاد ایران وارد می شود.

خجسته افزود: انتظار مردم از مسئولین برخورد مقتدرانه و اثرگذار در کاهش نرخ ارز است که با توجه به شرایط پیش آمده از ریس جمهور می خواهم برای یک بار قاطعانه در قبال بالا رفتن شکننده قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی ورود کند و برای همیشه در تاریخ ایران تعیین تکلیف کند. 

بنابراین گزارش،در خصوص سوال خجسته از وزیر اقتصاد مبنی بر عدم ایجاد ثبات در بازار ارز و نوسانات غیر منطقی قیمت آن، مسعود کرباسیان جهت توضیحات در صحن علنی حضور می یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ