کد خبر: ۷۵۳۷۰
۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱

مجوز عرضه اوراق ۷۰۰ میلیاردی ایران خودرو صادر شد/ زمان پذیره نویسی
توسط سازمان بورس:

مجوز عرضه اوراق ۷۰۰ میلیاردی ایران خودرو صادر شد/ زمان پذیره نویسی

سازمان بورس مجوز عرضه اوراق ۷۰۰ میلیاردی ایران خودرو صادر را کرد که از هفته آینده به مدت 5 روز کاری پذیره نویسی خواهد شد .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مهسا رادفر رئیس اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی سازمان بورس به سنا گفت: با مجوز سازمان بورس ، شرکت ایران خودرو به منظور تأمین سرمایه در گردش و خرید قطعات و مجموعه های مورد نیاز برای تولید خودرو نسبت به انتشار 700 میلیارد تومان اوراق مرابحه اقدام می کند. این اوراق که در بورس تهران عرضه می شود،  4 ساله و مقاطع پرداخت سود هر 3 ماه یک‌بار است.

وی افزود: ضمانت پرداخت اصل و فرع این اوراق را بانک ملت بر عهده دارد و 3 شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان، بانک ملت و امید، مسئولیت بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی را بر عهده دارند.

براساس این گزارش، زمان پذیره نویسی این اوراق هم از شنبه آینده 5 اسفند به مدت 5 روز کاری تعیین شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: شرکت های خودروسازی و شرکت های وابسته ، طی سال های اخیر برای رفع نیاز به منابع مالی از ابزارهای مختلف بازار سرمایه استفاده کرده اند که این مسئله می تواند با کاهش هزینه سرمایه در بلند مدت منجر به افزایش ارزش شرکت شود.

رادفر در پاسخ به سوال برای توسعه و تنوع ابزارهای بازار بدهی چه اقداماتی در دست انجام است،گفت: اوراق جعاله، اوراق مرابحه عام و اوراق وکالت در مراحل مختلف بررسی و تأیید قرار دارند و در روزهای اخیر نیز شرایط انتشار اوراق اجاره مبتنی بر سهام پس از تأیید از منظر فقهی و تصویب در هیئت مدیره سازمان ابلاغ شده است. به این ترتیب سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس به عنوان یکی از دارایی های قابل قبول می تواند مبنای انتشار اوراق اجاره قرار گیرد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ