کد خبر: ۷۵۳۷۱
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۳۰

نوسازی خودروهای سنگین با همکاری ولوو  و حمایت سوئد
مدیرعامل سایپا اعلام کرد:

نوسازی خودروهای سنگین با همکاری ولوو و حمایت سوئد

مدیرعامل سایپا با اشاره به استراتژی افزایش تولید سایپا دیزل،از ادامه فعالیت مشترک گسترده تر با شرکت ولوو و سفیر سوئد در ایران نیز از مذاکره با سایپا جهت تولید خودروهای سواری خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محسن قاسم جهرودی در دیدار با هلنا سانگلند سفیر سوئد در ایران که از خطوط تولید شرکت سایپادیزل بازدید کرده بود، گفت: سایپا آمادگی کامل و 100 درصدی برای گسترش سطح همکاری ها با شرکت ولوو را دارد و این آمادگی صرفا" برای بازار ایران نیست بلکه آماده همکاری در سطح بازار منطقه ای به ویژه همسایگان است.

وی با اشاره به تاکید رییس جمهوری بر برنامه دولت جهت نوسازی ناوگان خودروهای سنگین،افزود: به همین دلیل برای نوسازی این ناوگان دولت حاضر به پرداخت یارانه به متقاضیان است که این یارانه 50 درصد قیمت خودروی سنگین را شامل می شود و مشتری نهایی فقط 50 درصد قیمت این خودرو را پرداخت خواهد کرد،از این منظر طی 5 سال آینده بازار بسیار عظیمی برای خودروهای سنگین ایجاد خواهد شد.

جهرودی ادامه داد: سایپا برای شرکت سایپادیزل در سال آینده، هدفگذاری و استراتژی افزایش تولید را مدنظر دارد که برای رسیدن به این مهم، جذب سرمایه گذارانی در این پروژه مورد انتظار است.خوشبختانه مشتریان ایرانی با محصولات ولوو آشنا هستند و دوام و پایداری خودروهای سنگین ولوو چند برابر مشابه آنها است،گرایش سیاست گذاران ایرانی هم روی آوردن به محصولات باکیفیت اروپایی است که فرصت مناسبی برای خودروسازان اروپایی خواهد بود.

حمایت همه جانبه سوئد از گسترش همکاری های سایپادیزل و ولوو تراکس

سانگلند نیز از حمایت همه جانبه دولت سوئد برای افزایش ظرفیت تولید محصولات ولوو تراکس در ایران خبر داد و گفت: سایپادیزل و ولوو تراکس دو شریک تجاری قدیمی هستند و بر اساسِ اعتماد دیرینه ای که در خصوص محصولات ولوو در ایران به دست آمده، هم اکنون شاهد حجم همکاری مناسبی هستیم،ما نیز در صددیم  تا با حمایت کامل از این شراکت، آن را به بالاترین سطح خود افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: شرکت سایپادیزل از زیرساخت ها و امکانات مناسبی برای تولید خودروهای تجاری برخوردار است و بنده علاقه مند بودم تا از نزدیک در جریان فعالیت های این مجموعه صنعتی قرار گیرم. همچنین، بسیار خرسند هستم که در این شرکت ظرفیت سازی لازم انجام شده و اکنون باید سرمایه گذاری برای این ظرفیت جدید صورت پذیرد، دو شرکت سایپادیزل و ولووتراکس باید با همکاری مشترک، تلاش و مساعی را به کار گیرند.

این مقام مسئول ادامه داد: ایرانی های بسیاری در سوئد زندگی می کنند و روابط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی بسیار خوبی میان دو کشور برقرار است که این وجوه مشترک، منتج به گسترش مناسبات بین المللی شده،بر این اساس در صدد آنیم تا با توجه به رضایت مشتریان ایرانی از محصولات باری و مسافری سوئدی، مقدمات تولید خودروهای سواری را نیز در ایران فراهم آوریم که در این راستا با سایپا نیز در حال مذاکره هستیم.

سانگلند گفت: شرکت های سوئدی زیادی در ایران فعالیت دارند و ما نیز در سطح کلان به تقویت این ارتباطات کمک خواهیم کرد و بر این اساس، گسترش روابط همکاری های اقتصادی از طریق شرکت های متوسط نیز در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ