کد خبر: ۷۵۳۸۹
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲

تغییر درآمد ۴ شرکت منجر به توقف نماد شد/ تعدیل منفی ۷۲درصدی و ابطال معامله
در معاملات امروز:

تغییر درآمد ۴ شرکت منجر به توقف نماد شد/ تعدیل منفی ۷۲درصدی و ابطال معامله

نماد شرکت های ایران‌ خودرو دیزل‌، پتروشیمی‌ خارک‌، توس ‌گستر و مارگاین در معاملات امروز بسته شد که ناشی از تعدیل منفی و مثبت ۲۸، ۱۷ ، ۱۸ و ۷۲ درصدی بود و منجر به ابطال معاملات یک شرکت هم شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان اولین روز کاری اسفند که شاخص بورس با روند صعودی آرامی روبرو شده ، نماد شرکت های ایران‌ خودرو دیزل‌، پتروشیمی‌ خارک‌، توس ‌گستر و مارگاین بسته شد و از این میان، شرکت توس ‌گستر امروز با محدودیت نوسان قیمت آماده بازگشایی شده اما سه شرکت دیگر ، شنبه بدون دامنه نوسان به تابلو بازخواهند گشت.

براساس این گزارش، علت توقف "خاور " که یکی از زیرمجموعه های زیانده ایران خودرو بشمار می رود، ناشی از افزایش 28 درصدی زیان هر سهم بود که از 1273 به 1627 ریال رسیده و در عملکرد 9 ماهه هم 80 درصد از این زیان معادل 1296 ریال شناسایی شده است.

این شرکت 498 میلیارد تومانی ، علت افزایش زیان را تغییر در تعداد تولید و فروش محصولات اعلام کرده است.

"شخارک" هم که با سرمایه 200 میلیارد تومانی ، سود هر سهم را 3488 ریال پیش بینی کرده ، اقدام به تعدیل 18 درصدی کرده و این متغیر مهم را به 4046 ریال افزایش داد و در عملکرد 9 ماهه هم 72 درصد معادل 2931 ریال را پوشش داد.

علت توقف نماد "وتوس" 90 میلیارد تومانی نیز تعدیل 18 درصدی سود ( از 28 به 33 ریال) بود. 

اما دلیل بسته شدن "غمارگ" که چند دقیقه بعد از شروع معاملات امروز رخ داد و معامله 15 هزار سهمی آن نیز باطل شد، ناشی از کاهش 72 درصدی سود هر سهم بود که طی آن این شرکت 84 میلیارد تومانی، پیش بینی سود 139 ریالی هر سهم سال مالی آذر جاری را به 39 ریال کاهش داد و همین رقم را محقق کرد.

این زیرمجموعه توسعه صنایع بهشهر ، درباره دلیل کاهش سنگین سود اعلام کرد: از آنجا که پیش بینی را با فرض افزایش نرخ فروش محصولات تولیدی از آبان ماه 96 تهیه و به سازمان بورس ارائه کرده ، متاسفانه تا پایان آذر ماه 96، موفق به اخذ مجوز مربوطه از سازمان حمایت نشده و همچنین روند افزایش نرخ ارز موجب افزایش نرخ ارز مبادله ای و به تبع آن افزایش نرخ خرید مواد اولیه و قیمت تمام شده ، شده است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ