کد خبر: ۷۵۳۹۴
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲

دو مصوبه امروز مجلس درباره بیمه شخص ثالث و تخصیص درآمد معافیت سربازی

دو مصوبه امروز مجلس درباره بیمه شخص ثالث و تخصیص درآمد معافیت سربازی

نمایندگان مجلس اختصاص ۳۵۰ میلیارد تومان از بیمه شخص ثالث به دیه محکومان معسر و واریز ۱.۳۵ هزار میلیارد تومان از درآمد معافیت سربازی به سازمان برنامه و بودجه را تصویب کردند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان جلسه امروز مجلس و در ادامه بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 97، جزء یک بند الف و ب تبصره 11 ماده واحده تصویب شد .

طبق جزء یک بند الف، به‌منظور تأمین کسری اعتبارات دیه محکومان معسر با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارات برعهده بیت‌المال یا دولت باشد، وزیر دادگستری مجاز است با تصویب هیأت نظارت صندوق تأمین خسارت‌های بدنی حداکثر تا 350 میلیارد تومان از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای (ث) و (ج) ماده (24) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب 20 اردیبهشت سال 95 را از محل اعتبارات ردیف دو  110 هزاری جدول شماره (7) این قانون دریافت و هزینه کند.

مدیرعامل صندوق مزبور نیز مکلف است با اعلام وزیر دادگستری، مبلغ یادشده را به‌نسبت در مقاطع سه‌ماهه در اختیار وزارت دادگستری قرار دهد. وزارت دادگستری مکلف است گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات، اقتصادی و اجتماعی مجلس ارائه کند.

در بند ب تبصره 11 لایحه بودجه سال آمده است: تمام درآمدهای حاصل از اعطای معافیت‌های مشمولان مذکور به حساب درآمد عمومی موضوع ردیف 150128 نزد خزانه‌داری کل واریز می‌شود و تا سقف 1.35 هزار میلیارد تومان از طریق ردیف های هزینه‌ای مربوط در جدول شماره (7) این قانون مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان بـرنامه و بودجه اختصاص می‌یابد.

ج- پنج‌ درصد از اعتبار بند ب جهت آموزش‌های مهارتی پرسنل وظیفه در پادگان‌ها به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاص یابد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ