کد خبر: ۷۵۴۰۶
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲

توتال بانک اطلاعات تولیدکنندگان ایرانی تهیه کرد
معاون وزیر نفت:

توتال بانک اطلاعات تولیدکنندگان ایرانی تهیه کرد

معاون وزیر نفت گفت: شرکت توتال با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایران در توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی، بانک اطلاعاتی گسترده‌ای از پیمانکاران و سازندگان ایجاد کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از صدا و سیما، حبیب‌اله بیطرف در حاشیه مراسم افتتاح رسمی موسسه فرآورش گاز در جمع خبرنگاران گفت: در قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با کنسرسیومی که در رأس آن توتال قرار دارد، استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ایرانی در بخش پیمانکاران و سازندگان تجهیزات پیش‌بینی شده و ستاد وزارت نفت و شرکت ملی نفت بر این فرآیند نظارت می‌کنند.

وی افزود: روش به‌ کارگیری پیمانکاران و تأمین تجهیزات بر مبنای مناقصه است و اگرچه برخی شرکت‌های لوله‌ سازی ایرانی در این زمینه ابراز نگرانی کرده‌اند، اما وزارت نفت این موضوع را پیگیری می‌کند و جای نگرانی وجود ندارد.هر سازنده ایرانی باید هولوگرام معتبر تولید و کیفیت محصول را داشته باشد،در صورتی که سازندگان محصول کیفی تولید کنند اما دارای هولوگرام نباشد، مقرر شده گواهی کیفیت محصول را از نهاد صدور گواهینامه کیفیت محصول که در انجمن نفت ایران ایجاد شده، دریافت کنند.

این مقام مسئول درباره موسسه فرآورش گاز که امروز افتتاح شد، توضیح داد: این موسسه یکی از ۱۲ موسساتی است که در قالب قراردادهای پژوهشی بخش پایین‌ دست صنعت نفت ایجاد می‌شوند و هدف از تأسیس آنها به‌کارگیری ظرفیت‌های علمی و پژوهشی، توسعه فناوری و کسب دانش فنی در حوزه‌های مختلف بخش پایین‌دست صنعت نفت است.

بیطرف ادامه داد: این موسسه ساختار ویژه‌ای دارد، از هیئت علمی و پژوهشی پژوهشگاه صنعت نفت استفاده می‌کند و دارای شبکه‌ای از همکاران دانشگاهی داخلی و خارجی و مشاوران ایرانی خواهد بود.مجموعه ظرفیت‌های موجود به کار گرفته می‌شود تا ضمن دستیابی به دانش فنی مورد نیاز در حوزه فرآورش گاز، زنجیره ارزش در این حوزه نیز تکمیل شود.

وی با اشاره به تنوع فرآورده‌های هیدروکربوری در ایران گفت: باید دانش خود را به منظور ابداع برش‌های جدیدی از هیدروکربور و خلق ثروت جدید و ارزش افزوده به کار گیریم.وظیفه فعلی ما استفاده حداکثری و درست از منابع خدادادی هیدروکربوری و در عین حال زمینه‌سازی برای استفاده نسل‌های بعدی از این منابع است.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ