کد خبر: ۷۵۴۲۰
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۳

آخرین گزارش رسمی از معاملات مسکن در تهران
رئیس اتحادیه املاک اعلام کرد:

آخرین گزارش رسمی از معاملات مسکن در تهران

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در ماه گذشته ۲۰ هزار و ۸۶۲ قرارداد خرید و فروش مسکن در تهران به امضا رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۸.۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مصطفی‌قلی خسروی به ایسنا گفت: در بهمن سال جاری ۲۰ هزار و ۸۶۲ مبایعه‌نامه به امضا رسید که با توجه به تعداد مبایعه‌نامه‌های بهمن‌ سال گذشته که بالغ بر ۱۹ هزار و ۲۰۲ مورد بود، آمارها حاکی از افزایش ۸.۶ درصدی تعداد قراردادهای خرید و فروش املاک دارد.

وی افزود: در کل کشور نیز آمارها رشد ۱۰.۶ درصدی قراردادهای خرید و فروش املاک در بهمن ماه را نشان می‌دهد. در بهمن سال جاری ۶۴ هزار و ۶۷۴ مورد قرارداد خرید و فروش انجام شد. این در حالی است که سال گذشته ۵۸ هزار و ۴۷۱ قرارداد خرید و فروش به امضا رسیده بود.

خسروی آمار اجاره‌نامه‌ها را کاهشی دانست و گفت: در سطح شهر تهران قراردادهای اجاره در بهمن ماه ۲۹ درصد کاهش یافت. در این ماه ۱۳ هزار و ۷۴۰ قرارداد اجاره منعقد شد در حالی که در مدت مشابه سال گذشته تعداد اجاره‌نامه‌ها ۱۷ هزار و ۷۷۷ مورد بود.در کل کشور نیز شاهد کاهش ۲۳ درصدی اجاره‌نامه‌ها هستیم. در بهمن سال جاری ۴۵ هزار و ۱۱۸ مورد قرارداد اجاره در کل کشور به امضا رسید که با توجه به ۵۵ هزار و ۴۶۲ مورد اجاره‌نامه‌های سال گذشته آمارها حاکی از کاهش ۲۳ درصدی این نوع قراردادها دارد.

انتهای پیام


برای دریافت مهمترین اخبار عضو کانال بورس پرس در تلگرام شوید.
ارسال نظر
نام:
آدرس ایمیل:
متن: *
عدد روبرو را تایپ نمایید


آخرین اخبار
پربیننده ترین
طراحی سایت خبری و هاست توسط ایرسا هاستینگ